REȘIȚA – Spune noua conducere a jandarmilor cărășeni, vorbind despre deficitul de personal înregistrat în special în rândul ofițerilor.
Sala de ședințe a Inspectoratului de Jandarmi Județean „Gl.gb. Vasile Zorzor“ Caraș-Severin a fost gazda prezentării noii conduceri a instituției și a obiectivelor avute în vizor în perioada următoare, în cadrul unei conferințe susținute de lt.col. Ionel Dina-Mănoiu, împuternicit inspector șef al IJJ, alături de maj. Claudiu Turculeanu, prim-adjunctul acestuia, și de lt.col. Petru Nistor, împuternicit adjunct al inspectorului șef. Cu acest prilej a fost adusă în discuție problema lipsei de personal, în special în cazul ofițerilor.
„Sunt împuternicit inspector șef al Inspectoratului din 30 iunie, am ajuns în orașul și județul dvs. cu gândul de a îmbunătăți activitatea în ceea ce privește misiunile IJJ Caraș-Severin, pentru asigurarea unui climat de ordine și liniște publică cetățenilor județului, ne spune lt.col. Ionel Dina-Mănoiu. Primul pas pe care l-am făcut de când am venit aici a fost să recrutez cât mai mulți oameni din structurile Jandarmeriei și ale Ministerului de Interne, în ceea ce privește încadrarea cu personal a Inspectoratului, încadrare care în momentul de față este deficitară din cauza faptului că oamenii au venit la noi și s-au mutat la unitățile de domiciliu, în speță la celelalte inspectorate din țară. (…) Sunt angajat al Ministerului de Interne de 24 de ani, din 1994, am lucrat în diferite structuri ale Jandarmeriei Române pe funcții de execuție, de comandă, am lucrat ca și formator la Școala Militară de Subofițeri Jandarmi Drăgășani, ca prim adjunct la IJJ Mehedinți, următorul pas în carieră fiind acesta, urmând și intenționând să ocup funcție de inspector șef la IJJ Caraș-Severin“.
Primul adjunct al inspectorului șef, maj. Claudiu Turculeanu, s-a descris ca fiind „reșițean, născut aici, absolvent al Academiei de Poliție, în Jandarmerie din anul 2001, am trecut prin structurile de pază, de ordine publică, începând de la comandant de pluton, ofițer specialist, șef de birou și acum, în urma promovării concursului, prim adjunct, o funcție care responsabilizează foarte mult. Dar fiind o echipă tânără, în ultimii ani ne-am confruntat cu foarte multe schimbări la nivelul conducerii. Foarte mulți dintre colegii noștri s-au pensionat, de aceea se înregistrează și deficitul de personal, în special în rândul ofițerilor, aproximativ 50% din ofițeri este neîncadrat, fapt ce îngreunează într-adevăr activitatea. Dar noi, cei prezenți, cu ajutorul subordonaților și colegilor noștri, încercăm să suplinim. Asta înseamnă un efort mult mai mare pe umerii fiecărui angajat, dar importantă este siguranța cetățeanului, de la care nu putem face rabat! Indiferent de numărul de ore pe care va trebui să-l lucreze – vom asigura recuperările –, importantă este siguranța cetățeanului, este prioritară pentru Jandarmeria Română și pentru structurile cu care cooperăm, în special Poliția și Poliția de Frontieră“. La subofițeri, deficitul de personal nu este foarte mare, există subunități care duc lipsă doar de doi, trei luptători. Însă acest deficit există și în alte structuri ale ministerului de resort.
„Eu am ca misiune totul pe linie de logistică și coordonez două servicii, cel de Comunicații și Tehnologia Informațiilor, și cel Logistic, plus Compartimentul de Achiziții, ne spune lt.col. Petru Nistor, împuternicit adjunct al inspectorului șef. Ca obiective trasate, pe care mi le-am însușit, sunt modernizarea spațiilor și sediului Inspectoratului, și îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru toți jandarmii care lucrează în acest Inspectorat și în celelalte sedii care sunt ale noastre, dar și întinerirea parcului auto pentru asigurarea mobilității necesare misiunilor de siguranță publică. Deci ceea ce coordonez eu este suportul logistic pe care îl oferim în misiuni“.