Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Municipalitatea reşiţeană impune ca, pentru noile autorizaţii, operatorii de taximetrie să aibă doar maşini electrice sau cel puţin hibride (adică electric plus carburant).

Cine doreşte să facă taximetrie la Reşiţa va trebui să aibă vehicule electrice sau cel puţin hibrid, aşa au decis aleşii urbei, în cadrul celei mai recente şedinţe. Pe scurt, a fost modificat regulamentul de organizare a serviciului de transport în regim de taxi şi de închiriere pe raza urbei, în sensul că autorizaţiile de taxi retrase sau rămase disponibile să fie atribuite exclusiv pentru maşinile electrice şi hibride.

„Am vrut să vă mai spun că s-a aprobat cu unanimitate de voturi noul regulament de taximetrie, ceea ce pentru mine este o mare bucurie, declara Ioan Popa, primarul municipiului Reşiţa. Practic pentru mine este cel mai important lucru care s-a întâmplat în şedinţa de Consiliu Local. Există două categorii de oameni, unii care clamează reducerea de emisii de carbon şi unii care acţionează în sensul ăsta. Noi am decis – cred că este o premieră la nivel naţional – ca până în decembrie 2020, 25% din taximetrele din Reşiţa să fie electrice, şi până în 2025, 50% din taximetre să fie electrice. Este o chestiune curajoasă, dar pe care am convenit-o împreună cu Asociaţia Taximeriştilor din Reşiţa, cărora le mulţumesc pe această cale, că au curaj să intre în acest program pilot, în această aventură. În următoarele două-trei săptămâni montăm şi primele staţii de încărcare electrice, şi sper să fie un semnal de bun augur la nivel naţional“.

Trebuie spus că şi consilierii reşiţeni şi-au asumat modernizarea parcului de taximetre, hotărârea adoptată având anexate o serie de măsuri care să ne asigure că, în Reşiţa lui 2020, unul din patru taximetre va fi electric, iar în 2025, unul din două. Primarul s-a declarat însă extrem de optimist, după o serie de discuţii constructive cu reprezentanţii taximetrelor, care au fost deschişi, mai ales că programele Rabla şi Rabla Plus care reduc preţurile vehiculelor electrice la unele de chilipir. La care se adaugă costurile reduse de funcţionare şi întreţinere.

3 Comments

  1. Alta gogorita de Resita. Cati taximetristi au sa dea 30 ooo Euro pe o masina electrica? Cati au dat pe taxiul lor atata? 🙂 Daca cumpara un Logan nou sunt fericiti.

    Ca tot vorbim de poluare in oras. Ce ar fi sa nu mai polueze noaptea pe ascuns TMK-ul? Ce ar fi sa facem hibride si utilajele primariei care sunt niste harburi?

    Teotetic e bine. Practic insa sunt probleme mai importante de rezolvat in oras. LOCURI DE MUNCA! Suntem orasul pe primul loc ca si greutate la trait in tara la raportul venituri/cheltuieli dupa ultima statistica care a aparut peste tot.
    Ex-Tinctor

  2. In fundul curtii e WC-ul si in fata la poarta masina electrica 🙂 ca in Germania!

Adaugă comentariu