Caraş-Severin, Romania

VĂLIUG – O cititoare de 75 de ani, din Văliug, s-a adresat redacţiei Jurnal de Caraş-Severin după ce s-a trezit acasă cu o factură lunară mai neobişnuită decât cele anterioare. Pe scurt, pe lângă serviciile de telefonie şi de televiziune de care beneficiază de la Telekom, a fost taxată şi pentru cele de internet şi date, de care n-a avut parte în viaţa ei.

Mai mult decât atât, femeia, Amalia Boitor, spune că n-are telefon mobil, ci doar „unul cu butoane, uite-aşa, cum aveţi şi dvs acolo pe birou, doar că negru“. Da, un telefon fix, ceva mai nou decât cele cu roată, dar… fără vreo tehnologie care să-l transpună în actuala eră informaţională. În plus, bătrâna spune că nici televizorul bătrân pe care-l are nu e vreunul inteligent, care să ceară internet. Şi nici vorbă de computer.

Am îndrumat-o pe femeie spre operatorul de telefonie, în Govândari, lângă clădirea în ruine a Poştei, însă răspunsul venit de acolo ne-a surprins. „Mi-au spus că ele nu fac acolo decât să încaseze facturi, că nu mă pot ajuta“, se plânge bătrâna. Aşa că am îndrumat-o, plini de speranţă, spre Protecţia Consumatoriului. După câteva momente, femeia s-a întors înapoi în redacţie, pentru că „mi-au spus că n-au cu ce să mă ajute. Am venit la dvs pentru că m-aţi mai ajutat, în urmă cu câţiva ani, când am rămas fără pensie“.

Oricum, dacă nici emitentul facturii – cei de la Telekom –, nici Protecţia Consumatorului nu te pot ajuta, atunci cine? „Uitaţi-vă pe factură, se vede că n-am nicio datorie. Măcar de aveam vreo restanţă. Nu înţeleg de ce mi-au făcut factura aiurea. Nici nu am semnat de curând vreun alt contract. (…) Şi eu am lucrat, cândva, la Poştă, dar atunci era altceva, se mai făcea vreun control, acum nimic. Îşi bat joc, mai cu seamă de oamenii bătrâni, ne pun pe drumuri. Sunt bătrână, bolnavă, de 35 de lei cât e internetul, mai bine îmi puteam lua nişte medicamente“, concluzionează femeia, povestindu-ne că are programare la pneumolog.

Poate măcar acum, cineva de la Telekom va putea lua măsuri – altele decât s-o lase fără telefon –, pentru că femeia s-a întors la Văliug, fără să plătească factura, deşi ne-a mărturisit că mai are nevoie de fix. Pentru urgenţe…

2 Comments

  1. Pai daca nici Protectia Consumatorului nu o poate ajuta, inseamna ca factura este in regula.
    De unde stiti voi ce o fi acceptat ea la vreo oferta telefonica.
    Da, asa-i nu a semnat nici un contract, dara daca au trecut mai mult de 15 zile de cand a acceptat o oferta telefonica … este ca si cum a semnat si nu mai poate anula contractul.
    Deci … asta-i viata …

    • Nu e chiar asa.
      serviciul trebuie sa si existe efectiv, pentru internet trebuie sa vina oamenii sa instaleze modemul.
      Probabil o incurcatura de nume/adrese, se poate rezolva cu telefon la ei.

Adaugă comentariu