Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Spunea un investitor privat nemulţumit de intenţia Reşiţei de a introduce taxe speciale pe traficul greu.

O nouă dezbatere publică pe tema traficului greu din municipiul de pe Bârzava s-a derulat sub cupola palatului administrativ reşiţean. Discuţia n-a adus însă prea multe noutăţi faţă de întâlnirile anterioare pe aceeaşi temă. Poate i-a adus doar pe o parte dintre reprezentanţii societăţilor ce supravieţuiesc de pe urma traficului greu în faţa primarului Mihai Stepanescu şi a altor factori de răspundere ai municipalităţii.

Pe scurt, administraţia reşiţeană este nemulţumită de faptul că anumite tronsoane de drum, tranzitate de autovehicule agabaritice, sunt de fapt naţionale şi ar trebui să fie administrate de către cei de la compania naţională specializată, ce încasează, de altfel, şi banii pentru ele. Din nefericire, însă, drumurile afectate de traficul greu au căzut tot în administrarea primăriei, care n-are bani pentru ele. Acesta este motivul pentru care s-ar dori introducerea unei taxe care să ajute municipalitatea să repare, din când în când, drumul.

De asemenea, se are în vizor realizarea unui inel ocolitor al urbei sau măcar folosirea actualei centuri şi a altor drumuri ce fac legătura între aceasta şi exteriorul oraşului, precum şi între aceasta şi principalele uzine. Din păcate, însă, şi la acest capitol, tot cei de la Drumuri Naţionale ar trebui să se implice, iar unele dintre drumuri, care sunt momentan private, ar trebui trecute, prin expropriere, în administrare publică.

Primarul Mihai Stepanescu a ţinut să precizeze că, după eforturi de doi ani, a putut să facă Drumurile Naţionale să preia acele sectoare problematice, în sensul că aceştia, dacă tot încasează banii din taxa pe drum, să se ocupe şi de reparaţii, şi de deszăpeziri. Din nefericire, tronsoanele respective au revenit în administrarea municipalităţii…

Ideea e că introducerea unei taxe ar putea împovăra industria reşiţeană, pe lângă faptul că ar încasa nişte bani de la cei care doar tranzitează urbea. Unul dintre reprezentanţii firmelor a afirmat: „Suntem de râsul Europei, introducem taxarea pe fiecare oraş. (…) Toată Europa a luptat să fie unită, în România taxăm în fiecare oraş”. Deocamdată, la acest capitol, la Reşiţa, lucrurile au rămas doar în stadiu de discuţie. Urmează noi informări, întâlniri şi dezbateri…

Antoniu Mocanu

11 Comments

  1. Pai da, ca stimabilu PREMAR urla toata ziua ca vrea bani (acu nu stiu pt investitii sau pt uz personal), dar alunga investitorii cu prima strigare. AVE sustinatorilor lui…fk

  2. Foarte bine, toti transportatorii inregistreaza venituri din activitate, circulatia pe dn, pe autostrazi nu se plateste cumva? ,,Stimabilu” Danni, e grea gramatica, se vad si realizari prin oras, iar problema investitorilor las-o e prea complexa ca s-o intelegi.

  3. Daca nu e in stare cu bugetul asta sa
    -si dea demisisia.eu am votat un primar cababil nu asa ceva

  4. Ar fi bine sa se faca ceva pe aceasta tema.Transportatorii folosesc aceste drumuri si asa cum se plateste accesul pe dn si autostrazi ce-ar fi sa avem un oras mai putin poluat si mai ales sa avem grija de ceva ce s-a realizat dupa foarte mult timp.Problema investitorilor este mult prea complicata, asa cum este si gramatica, las-o balta ,,stimabilu”

  5. multe orase din tara aplica aceasta taxa tocmai pentru a proteja drumurile existente. orice schimbare poate fi uneori dificila, insa daca aveti ceva de spus referitor la subiect, de ce nu participati la aceste dezbateri in loc sa va ascundeti in spatele anonimatului?

  6. Cred că acestă dezbatere a fost foarte utilă deoarece în mare parte drumurile principale din Reșița au fost modernizate, iar datorită mașinilor agabaritice aflate în tranzit acestea s-ar putea degrada. Felicitări Primăriei pentru acestă inițiativă.

  7. orice noutate sau schimbare poate fi greu de inteles, insa fara ele am trai tot in trecut. se pare ca orice lucru pozitiv din care se face in Resita se loveste de tot felul „bine intentionati” care nu au nimic mai bun de facut decat sa comenteze. doamnelor, domnilor, daca aveti ceva de spus referitor la subiect, de ce nu participati la aceste dezbateri in loc sa va ascundeti in spatele anonimatului?

  8. au gandit in felul urmator:Daca cei din Caransebes fac o avere cu taxa de tranzitare…de ce nu am face si noi o avere mai mica cu aceeasi taxa????

  9. Pana ce Resita nu va avea o centura ocolitoare la fel ca cea din Lugoj sau Dr.Tr. Severin, nu poate fi vorba de incasarea de taxe pe tronsoanele principale din municipiu care leaga intrarile si iesirile spre drumurile nationale Calea Caransebesului, Calea Timisoarei si str. Domanului si restul de strazi care fac legatura intre acestea. Singura modalitate de a incasa taxa de tranzit ar fi dupa creearea unei legaturi Intre Valea Terovei cu partea de sus a orasului spre TMK, Vama si iesirile spre Anina, Oravita si Valiug pentru ca trebuie sa ai rute ocolitoare la tronsoanele unde pui taxa. Unele surse spun ca taxa de tranzit din Caransebes este ilegala deoarece centurii Caransebes nu i s-a facut receptia pana in prezent si ea practic nu exista si atunci Caransebesul trebuia sa asigure continuitatea traficului pe DN6 prin municipiu fara nici un fel de restrictii pana la finalizarea centurii si atunci s-ar putea ca banii incasati pana in prezent sa fie returnati deoarece este o taxa ilegala la fel ca in cazul Timisoarei in 2010.

Adaugă comentariu