Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – În opinia şefului Poliţiei Rutiere Caraş-Severin, acestea sunt cele trei componente ce trebuie pregătite pentru iarnă.

Tot mai mulţi conducători auto acuză faptul că au produs accidente rutiere pe timp de iarnă fiind luaţi prin surprindere. Pe de altă parte şeful Serviciul Poliţiei Rutiere din cadrul IPJ Caraş-Severin, comisarul şef Decebal Davidoiu, consideră că există puncte slabe în pregătirile şoferilor pentru sezonul rece.

„Fie că sunt sau nu precipitaţii, apare poleiul, apare gheaţa şi, odată cu zăpada apar blocaje în trafic – şi asta şi din cauza intervenţiei mai mult sau mai puţin eficiente a celor care trebuie să asigure viabilitatea drumurilor. Iarna, drumul poate ascunde diverse capcane şi, pentru că judeţul nostru este preponderent montan, şoselele pot oferi surprize, chiar la un pod peste un pârâiaş. Avem probleme, la căderile masive de zăpadă pe toate drumurile de munte şi, dacă vreţi exemple, sunt puncte «fierbinţi» pe DN6, la Domanşnea, între Slatina Timiş şi Caransebeş (unde vântul în câmp deschis poate crea probleme din lipsa unor parazăpezi), pe DN57B în zona Marila, în apropierea Aninei, în zona Bucova – DN68. Unele drumuri judeţene chiar se închid, şi din cauza specificului zonei şi din cauza capacităţii reduse de intervenţie“, a precizat comisarul şef Davidoiu.

În ceea ce priveşte autoturismul, fiecare şofer ar trebui să ştie să se ocupe de echiparea acestuia, de la nivelul de antigel la sistemele de degivrare, a celui de lumini şi anvelopele corespunzătoare.

„Sunt încă foarte multe discuţii, deşi norma nu e recentă, privitor la data de la care se impun cauciucurile de iarnă. Nu există o dată anume, şi poate că ar fi fost mai bine ca legislaţia românească să fi făcut această precizare, în concordanţă cu alte state din Vest, unde este precizată data de 1 noiembrie. Anvelopa de vară devine rigidă la sub 7 grade Celsius şi, automat, pata de contact cu carosabilul se reduce, crescând distanţa de frânare şi scade manevrabilitatea. Cea de iarnă are configuraţie pentru aderenţă sporită şi este mai moale, cu altă compoziţie, rămânând aşa la temperaturi negative. Nu trebuie neglijate lopăţica, sacul de nisip, sarea, cablul de tractare şi cabluri de curent. Pe lângă rezerva de carburant, cei care pleacă la drum trebuie să se gândească şi la o provizie de hrană şi apă. E bine ca abilităţile de conducere să fie căpătate înainte de venirea iernii. Mai mult, dacă nu e neapărat nevoie, am putea evita deplasările cu autoturismul personal, să ne informăm cu privire la condiţiile meteo, la particularităţile drumului pe care urmează să-l parcurgem şi să luăm măsuri suplimentare de a ne proteja. Trebuie că conducem calm, să respectăm indicatoarele de circulaţie (unele montate suplimentar pe timp de iarnă)“, a mai adăugat şeful Serviciului Rutier.

Adaugă comentariu