Caraş-Severin, Romania

DOCLIN – De fiecare dată când se vorbește de impedimentele care stau în calea dezvoltării unei zone, apare în discuție, aproape obsesiv, cuvântul infrastructură.

Ați fost de curând la Doclin? Dacă nu cumva conduceți vreun rover de genul celui care explorează planeta Marte nici să nu mergeţi. Pe DJ 585, între Bocșa și Doclin, craterele neregulate, dar foarte dese, care împodobesc „asfaltul” oferă un peisaj de-a dreptul selenar. Și atunci despre ce infrastructură și posibilități de dezvoltare să mai vorbim în zonă? Autoritățile locale sunt disperate de această situație. „Sunt fabrici și abatoare la Bocșa, unde ar putea lucra mulți locuitori din comună. Angajatorii ar fi dispuși să le asigure și transport, dar drumul îi împiedică să facă acest lucru. Au fost și potențiali investitori în zonă care au făcut rapid o întoarcere din trei mișcări și… pe-aici ți-e drumul“, ne-au spus cei de la Primăria Doclin.

Localnicii care au exploatații agricole se plâng și ei de acest aspect. Primăria comunei a făcut demersuri peste demersuri pentru modernizarea acestui tronson, pentru că nu poate interveni asupra lui, nu este în jurisdicția lor. Oamenii nu cunosc exact aceste tâmpenii birocratice, care încurcă şi Direcţia de Drumuri Judeţene în a-şi face treaba cât mai repede, și-i sar în cap primarului Oană. Mici bucăți din tronson au fost cârpite după ce Primăria a reușit să le treacă la zone afectate de calamități.

„Drumul în cauză a fost construit prin anii 70, pe vremea regimului comunist. „Până prin anii 90 a ținut destul de bine, în ciuda faptului că mai mereu a fost străbătut de mașini de mare tonaj, în zonă se afla și o carieră de piatră. Or fi fost comuniștii cu bube-n cap… dar măcar știau să mai facă și treabă câteodată“, ne-a spus, cumva nostalgic, nea Iosif din Doclin. Am ridicat din sprâncene, nu am înţeles dacă nostalgia este după comunişti sau după asfaltul de odinioară, şi ne-am gândit la vorba aia cu cele rele să se spele, cele bune… dă-le dracului.

Revenind, la zilele noastre, mai exact la început de august 2019, am aflat de la Direcţia de Drumuri Judeţene că, pe DJ 585, Direcția a executat în 2018 lucrări de înlăturare a efectelor calamităților, constând în plombări și covoare asfaltice pe o suprafață de 16.500 mp, cu o valoare atribuită de 693.173 lei fără TVA, între localitățile Biniș și Doclin. „Anul acesta avem în desfășurare o procedură de achiziție a lucrărilor de întreținere periodică pe tronsonul DJ 585 cuprins între Biniș și Bocșa. După finalizarea procedurii de achiziție se vor executa plombări și covoare asfaltice pe o suprafață de 5.000 mp. Acestea au o valoare estimată de 386.461 lei. În funcție de fondurile disponibile și economiile pe care le vom face la buget, vom încerca să alocăm resurse și pentru alte lucrări de întreținere, astfel încât să sporim confortul participanților la trafic“, ne-au asigurat cei de la Direcţie.

Ce să zicem? Mai aşteptăm şi asta numai pentru că birocraţia nu pică niciodată în gropi…

Flavius Militaru

4 Comments

  1. He,he…veniti in Cuptoare – Resita!
    Aici se poate turna un film despre aselenizare!

  2. Între Bocşa şi Doclin măcar sunt urme de asfalt printre gropi. Dar mergeţi mai departe pe acel drum şi veţi da de porţiuni unde fără GPS nici nu vă vine să credeţi că sunteţi pe drum. E doar o cărare bătătorită în iarbă, sau doar pietrele spălate de un suvoi de ape! N-a fost niciodată asfaltat. Porţiunea Bocşa şi Doclin măcar arată a drum, chiar dacă nu tocmai utilizabil.

  3. Deschideti tion.ro si veti vedea cum Consiliul Judetean din Timis asfalteaza un drum in fiecare an. Si voi ii puteti intreba pe sefii consiliului din Caras cate drumuri au asfaltat si chiar pe Mocioalca care inainte de fiecare campanie promitea investitii si autostrazi in Caras. Va uitati inapoi ce ati votat si veti sti de ce Carasul a ramas asa.

  4. O sa ne facă cariciul din primării și consiliile județene străzi asfaltate Hugh Qality când o face plopul mere .30 de ani numai handicapați ne-au condus și acu la fel.

Adaugă comentariu