Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Există o explicaţie pentru care unele dintre adresele înaintate anumitor instituţii rămân, pentru totdeauna, fără răspuns.

Modificările legislative din ultimii ani au dat dreptul instituţiilor publice să arunce la coş răvaşele anonime, acestea având obligaţia să cerceteze doar sesizările semnate de persoane care prezintă în conţinutul reclamaţiei date clare de identitate şi de identificare. Ei, bine, aceeaşi regulă se aplică şi atunci când se cere ajutor prin email.

Astfel, pentru a cere sprijin Fiscului, prin email, trebuie respectat un Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.338/2008 pentru aprobarea Procedurii privind îndrumarea şi asistenţa contribuabililor de către organele fiscale, ce stabileşte: „Pentru a beneficia de asistenţă prin email, contribuabilii trebuie să formuleze solicitarea în mod clar şi concis şi vor include datele de identificare”, respectiv numele şi prenumele sau denumirea societăţii, domiciliul fiscal, precum şi codul de identificare fiscală. În caz contrar, solicitantul riscă să rămână fără răspuns.

De asemenea, potrivit aceluiaşi ordin, dar şi Codului de Procedură Fiscală, pentru a beneficia de asistenţă în scris sau prin email, contribuabilii trebuie să se adreseze organelor fiscale în evidenţa cărora sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe…

1 Comment

  1. SERBANOIU COSMIN Reply

    In EU (si tarile adevarate din EU) daca in termen de 48 ore nu se raspunde la email…sunt sanse fff mari de a deveni somer… adica cel care nu raspunde la email… indiferent de cat de inteligent este scris…daca nu se intelege textul si atunci se da un raspuns… in sensul „sa se reformuleze cererea”

Adaugă comentariu