Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Noua organigramă a municipalităţii continuă să genereze dispute la nivelul palatului administrativ. Edilul a explicat cauzele şi a subliniat că se vor ajusta doar birourile.

Subiectul organigramei municipalităţii nu este clar încă pentru toţi aleşii urbei. Iar asta s-a văzut în cea mai recentă şedinţă ordinară de consiliu, când consilierul Mirel Sabo a cerut şi o informare legată de câte angajări s-au făcut în Primăria Reşiţa şi în societăţile comerciale subordonate Consiliului Local, începând cu 1 iulie 2016, câtora le vor fi desfiinţate locurile de muncă şi la vechimea celor păstraţi. „Cine a făcut, cine s-a ocupat de modificarea posturilor?“, a întrebat Mirel Sabo, consilierul Silvia Chivari cerându-i lui Lucian Bucur, secretarul oraşului, să-i facă o informare cu privire la cei care s-au ocupat de organigramă.

De fapt, problema a plecat de la o şedinţă anterioară, când primarul Ioan Popa a fost interpelat de Mirel Sabo asupra subiectului desfiinţării Poliţiei Locale. „Observ aici că aveţi de gând să desfiinţaţi Serviciul Public «Poliţia Locală» şi să o treceţi în aparatul propriu, deci veţi fi şi şeful Poliţiei Locale“, spunea consilierul, arătându-şi îngrijorarea faţă de poliţiştii locali care ar urma să fie daţi afară.

„Eu vă explic prin câteva exemplificări ce vrem să facem, spunea primarul Ioan Popa. Poliţia Locală avea un serviciu de resurse umane! Mi se pare neadecvat, noi avem un serviciu de resurse umane în aparatul Primăriei, care poate face angajări şi pentru Poliţia Locală. Poliţia Locală avea un birou de achiziţii. Noi avem o direcţie de achiziţii publice în Primărie, nu avem nevoie de încă un birou de achiziţii în Poliţia Locală. Poliţia Locală avea un birou sau un compartiment de contabilitate. Avem, slavă Domnului, la nivelul aparatului contabilitate. Deci, dacă vreţi, vă fac o paralelă cu compania mea pe care am gestionat-o în ultimii 20 şi ceva de ani. Era culmea să aibă un serviciu de resurse umane comercialul, unul producţia, unul IT-ul. Am avut şi am acolo, la companie, un serviciu de resurse umane care făcea angajări pentru toată compania. Şi cred că acelaşi lucru se poate face şi în cadrul Primăriei. De foarte multe ori în ultimii 15 ani s-au creat birouri sau servicii pentru ca un om să aibă un salariu mai mare. Pentru că nu puteai să-i dai un salariu peste un anumit nivel dacă nu era şef de birou sau şef de serviciu. Şi-atunci, deşi nu aveai nevoie de un birou, luai dintr-o grămadă mai mare cinci oameni – ca să ai un birou îţi trebuiau cinci oameni, ca să ai un serviciu îţi trebuiau 15 oameni – şi-ţi formai un birou sau un serviciu fictiv de fapt. Vă dau un exemplu: la biroul de achiziţii al Poliţiei Locale sunt cinci angajaţi, din care una este secretara şefului Poliţiei Locale, unul e şofer, deci n-au nicio treabă cu biroul de achiziţii! Sunt puşi ca număr acolo doar ca să poată să facă un birou. Şi le-am desfiinţat! Punct! Dar în momentul în care va veni noua organigramă o vom discuta în plen şi vom vota. Dacă nu sunteţi de acord cu ea, n-o votăm“.

Trebuie subliniat faptul că numărul destul de redus al poliţiştilor din stradă, dintre cetăţeni, nu va fi redus. „Nu facem restructurări la nivelul Poliţiei Locale acolo unde ei stau cu cetăţeanul pe stradă! Ne referim la birouri, mai scoatem un pic din birouri, asta facem!“, a precizat primarul Ioan Popa.

1 Comment

  1. Aici … ce sa zic … Popa are dreptate.
    Ca sa fie unul sef s-au creat tot felul de servicii si departamente.
    Ai un var care are nevoie de loc de munca … pai ce sa-l angajezi daca nu sef de birou sau serviciu. Aaaaa, nu mai ai loc. Nici o problema. Facem un serviciu special pentru varu.
    Asa stau lucrurile.
    Buna ideea cu compactarea serviciilor. Probabil ca nu vor fi dati afara toti oamenii din serviciile desfiintate la Politia Locala. Poate ca unii vor fi angajati la serviciul echivalent din Primarie.
    Dar in principiu … va rezulta in final o restructurare.

Adaugă comentariu