Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Ca urmare a controverselor despre implementarea şi funcţionarea celor două activităţi concesionate de către Eco Bau Parc SRL (administrarea parcărilor cu plată din Reşiţa şi ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea maşinilor staţionate neregulamentar sau abandonate), Daniel Nechita, directorul acestei societăţi, a ţinut să facă unele precizări.

Astfel, zonele concesionate pentru desfăşurarea activităţii de administrare a parcărilor cu plată sunt: Zona centrală a municipiului Reşiţa-Cartier Centru Doman- Parcare Hotel Semenic(vis-à-vis de Prestarea), Parcare Verde, Parcare Primărie Corp 2 şi CEC, Parcare Bazar Nera, Parcare Sediul CASE SA, Parcare Sala Polivalentă, str. I.L. Caragiale, Parcare Administraţia Financiară şi sediul BRD, Zona Pieţei Agroalimentare Reşiţa Sud (str. Păcii, Str. Horia, str. Bega), str. G.A.Petculescu, str. Crisan, str. Independenţei, str. Libertăţii (inclusiv Parcare Casa de Cultură), str. Spitalului (Parcare Policlinică), str.Corbului, str.L. Blaga, str. Petru Maior, Parcare Bloc 800, Parcare Piaţa Traian Vuia, blv. A. I. Cuza, Parcare Vama Reşiţa, Parcare Complex Intim, Parcare Spital Judeţean Staţionar 1 (până în faţa Bazinului de Înot), Parcare Complex Victoria (în spate), Parcare Cinema Dacia, Parcare Piaţa Reşiţa Nord.

Rolul şi necesitatea implementării sistemului de taxare pe zonele menţionate este acela de a fluidiza traficul în acele zone aglomerate, protejarea pietonilor pe trotuare şi facilitarea găsirii unui loc de parcare pentru acei cetăţeni ai municipiului care se deplasează in respectivele zone cu scopul rezolvării unor probleme la diferite obiective de interes public sau a unora de interes personal, întrucât cei care staţionau pur şi simplu pe aceste zone fără a fi taxaţi ocupau locurile inutil, nefiind condiţionaţi de plata unei taxe de parcare să staţioneze un timp limitat, iar alţi cetăţeni erau nevoiţi să parcheze în zone mai îndepărtate întrucât nu exista un loc de parcare liber.

Eco Bau Parc SRL a conceput implementarea acestui sistem într-un mod cat mai onest faţă de cetăţenii municipiului Reşiţa, calculul tarifelor pentru abonamente pornind practic de la acelaşi tarif practicat de către Serviciul Public-Direcţia pentru Administrarea Domeniului Public şi Privat până la momentul concesionării, respectiv 1,5 lei/oră, tariful orar de parcare rămânând neschimbat. Vor exista variante de tichete ce urmează a fi puse în vanzare de 0,8lei/30 minute, 1,5lei/oră şi 7lei/zi , precum şi posibilitatea de a opta pentru unul dintre cele patru tipuri de abonamente la care, dacă se efectuează un calcul, se constată faptul că aduc un real avantaj, atât din punct de vedere financiar cât şi al facilităţii de utilizare pentru cei care, în intervalul orar 08-16, staţionează pe zonele de taxare, se mai arată în comunicatul Eco Bau Parc SRL.

Acesta constă în faptul că se reduce costul unei zile de staţionare la preţul a nici două ore de taxare pe parcările cu plată, iar pentru locatari costul unei zile de staţionare la adresa de reşedinţă situată în perimetrul de taxare reducându-se la 0,58 lei, plus avantajul rezervării locului care, prin noutatea şi oportunitatea implementării acestor activităţi, constă în faptul că, după ora 16.00, dacă locatarul îşi găseşte locul rezervat ocupat, sesizează Poliţia Locală, care ne va solicita să intervenim pentru eliberarea locului respectiv în baza rezervării facute de către locatar. În plus, pensionarii cu pensia mai mică sau egala cu salariul minim pe economie beneficiază de 50% reducere a abonamentelor, iar persoanele cu handicap beneficiază de abonament gratuit.

Utilizarea tichetelor şi a abonamentelor se face astfel: tichetele de parcare se vor achiziţiona de la punctele de distribuţie a presei sau de la alţi agenţi economici aflaţi în imediata vecinătate a locurilor de parcare cu plată, care vor avea afişat autocolantul ce indică faptul că acolo se pot achizitţiona tichete, iar cetăţeanul, după cumpărarea tichetului, îl validează corespunzător, prin răzuirea zonelor aferente datei şi orei sosirii în parcarea cu plată, urmând să-l expună în geamul lateral stânga faţă sau parbrizul (în interior) autovehiculului astfel încât să fie vizibil pentru inspectorii de parcări ce vor verifica valabilitatea acestora şi o vor înregistra pe suport video. Abonamentele se pot achiziţiona doar de la casieriile de la sediul Eco Bau Parc SRL, şi vor fi afişate în parbrizul autovehiculului.

Abaterile constând în nevalidarea corectă a tichetelor, neexpunerea lor şi a abonamentelor în locurile mai sus indicate astfel încât să poata fi uşor identificate şi controlate de către inspectorii de parcări, cât şi neplata timpului de staţionare în parcările cu plată, vor fi sancţionate prin întocmirea unei înştiinţări de plată a taxei de penalizare în valoare de 30 de lei, plătibili în 15 zile de la primirea înştiinţării, iar după trecerea acestui termen neplata taxei va conduce la triplarea acesteia, respectiv 90 de lei. Neachitarea în termen de 30 zile a taxei de penalizare este urmată de declanşarea procedurilor legale pentru recuperarea taxei de penalizare şi a cheltuielilor aferente acesteia, iar la acumularea a trei taxe de penalizare neachitate se va trece la blocarea autovehiculului, urmată după 72 de ore de ridicarea acestuia. Termenul de depunere a eventualelor contestaţii este de 15 zile de la data somării.

Activitatea de blocare-ridicare se va desfăşura pe întreaga rază a Reşiţei, în urma încheierii unor protocoale de colaborare cu poliţia rutieră şi cu cea locală. Prin aceasta activitate se urmăreşte fluidizarea, descongestionarea şi civilizarea participanţilor traficul rutier pe principalele artere ale municipiului, precum şi eliberarea domeniului public de autovehiculele sau caroseriile abandonate care ocupă spaţii verzi sau locuri de parcare în momentul de faţă, ce pot fi utilizate ulterior de către cetăţeni. Vor fi sancţionaţi acei şoferi care vor staţiona sau opri neregulamentar şi vor încălca prevederile stabilite prin OUG.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi în H.C.L. 1/2010 privind stabilirea unor măsuri necesare pentru buna gospodărire a Reşiţei. Abaterile vor fi constatate şi sancţionate de agenţii de la poliţia rutieră sau locală, şi va fi dispusă, după caz , măsura complementară de blocare a autovehiculului sau cea tehnico-administrativă de ridicare a acestuia. Tarifele sunt cele stabilite prin HCL 433/2009, şi anume: 150 de lei tarif blocare, 300 de lei tarif ridicare, 250 de lei tarif ridicare autovehicul abandonat.

În încheiere, directorul Eco Bau Parc SRL precizează că „societatea noastră va înregistra pierderi considerabile în prima perioadă a implementării acestui sistem, întrucât vom ţine seama de cetăţenii municipiului, iar pentru a le facilita adaptarea la acest sistem nou de taxare a parcărilor cu plată în primele două săptămâni de funcţionare nu vor fi sancţionati pentru prima dată cei care vor staţiona cu tichete şi abonamente nevalidate, neafişate corespunzător sau neconforme,  cât şi inclusiv pentru neplata parcării, iar trecerea de la vechiul sistem de taxare la cel implementat de societatea noastră se va face treptat. În speranţa că pe această cale am reuşit să înlăturăm o mare parte din confuziile şi nemulţumirile existente vizavi de implementarea şi funcţionarea celor două activităţi, vă mulţumim pentru înţelegere, vă asigurăm de toată consideraţia noastră faţă de cetăţenii municipiului, şi totodată vă anunţăm că, începând cu luna februarie 2012, vor fi puse în vânzare tichetele şi abonamentele pentru parcările cu plată“.

2 Comments

  1.  Ce director esti matale, d-le Nechita, la o firma fara salariati? Si ce sa spun, Primaria este timpita si nu este in stare sa gestioneze parcarile din Resita. Ce bine ne faci matale, care esti din Timisoara!
    Brava, matale! Ai pus laba pe parcarile cu cel mai mare trafic. Nu esti prost matale! Ce dedicat esti mataluta resitenilor. Noi sintem prosti si habar n-avem cum sta treaba cu parcarile. Norocul nostru ca existi. Cum dracu’ mai imbogateam noi pe un alt neavenit si un alt flamind, dornic sa se ingrase pe banii statului si a fraierilor de resiteni.
    Alo! Astia care faceti parte din primarie si negociati contracte dubioase ce va umfla buzunarele proprii nu mai aveti frica si nici bun simt.
    D-le primar! De ce ne dati timisorenilor? Mergeti pe lozinca ca statul este cel mai prost gospodar? Cea mai timpita lozinca pe care am putut-o auzi dupa 1989. De aceea ne merge noua asa de bine, fiindca exista privatii. Nu-i asa, domnule primar?
    Cum ati putut negocia asemenea contract?
    Mare rusine, domnule primar!

  2.  sa spunem, domnule director, că eu care stau pe strada Horea platesc locul de parcare si la dumnbeavoasrtă si la Primărie. În aceste condiții masina mea va sta pe locule de parcare pe stradaa Horea 30 de zile. Cum fluidizați traficul în astfelș de cazuri dacă toti locatarii stau pe locul lor si nu se miscă? Cred ca fluidizarea traficului este textul de gargara utiloizat de dumneavoastra pt a da o nota de legalitate la ceea ce faceti.
    Doresc sa va amintesc ca in finalul conferintei sustinuta de dumneavoastra faceti mentiunea de ”tichete si abonamente pentru parcarile cu plata” ori strada Horea nu face parte din categoria parcarilor cu plata. Prin HCL nr.461/2009 se aproba concesionarea parcarilor publice cu plata. Prin HCL 273/2008 se stabileste ce este o parcare cu plata:” Parcari publice amenajate folosite ocazional,situate de regulă,intro alta locatie decît cea in care se afla domiciliul detinatorului/ utilizatorului autovehicolului.” iar la parcari publice de domiciliu se precizeaza:” sunt acele parcari publice amenajate situate la mai putin de 30 de metri de frontul imobilelor utilizate de locatari”. Deci eu daca locuiesc pe strada Horea am parcare de domiciliu si nu parcare cu plata. Mai mult tot in HCL 273/2008 sunt nominalizate cele 12 parcari cu plata, parcari unde strada Horea nu se regaseste. Daca studiati HG 532/2002 unde se stabileste domeniul public si privat al judetului, se regaseste si Municipiul Resita unde la pozitia 113 anexa Strazi se nominalizeaza strada Horea ca si carosabil iar in anexa G6 se regasesc toate parcarile orasului.In aceste conditii solicit domnului Primar Stepanescu aplicarea intocmai a Hotaririi de consiliu si declararea ca nula a anexei la Procesul verbal de predare a parcarilor deoarec orice functionar din aparatul de specialitate al primarului terbuie sa aplice intocmai spiritul si litera legii si nu poate cu de la sine putere sa adauge strazi dupa bunul sau plac. Domnule director, pina la proba contrarie, consider ca ati fost dus in eroare, deoarece functionarii din aparatul de specialitate al Primarului nu au studiat chiar Hotarările aprobate de consiliul local si nici prevederile legale in materie, facîns astfel posibil , prdarea catre firma dumneavoastra a unor obiective(strazi) care nu intra in discutie.

Adaugă comentariu