Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Specialiştii implicaţi în proiect au pus la dispoziţia publicului un clip care arată cum se va schimba faţa Reşiţei după ce toate vor fi puse la punct.

Mobilitatea urbană a adus la Reşiţa 25 de milioane de euro pentru repunerea tramvaielor pe linie. Primarul Ioan Popa estima, recent, că şi pesimiştii se vor plimba cu tramvaiul în 2021, iar cea mai recentă mişcare vizavi de proiect a fost făcută de Ministerul Dezvoltării, care a anunţat că a luat în mâini frâiele achiziţiei celor 13 tramvaie bidirecţionale şi a lucrărilor aferente.

„Vrei să știi cum va arăta Govândariul după ce se va implementa proiectul de modernizare a tramvaiului?“, titrează cei implicaţi în proiectul de mobilitate urbană, pe o pagină de socializare, stârnind interesul reşiţenilor, mai ales al celor nemulţumiţi de felul în care vechea linie ridica serioase probleme în trafic. „Traseul de tramvai cuprins între Terminalul Kaufland și Rond Intim – Cartierul Govândari. Pe acest segment traseul de tramvai va avea stațiile pe partea mediană a străzii,  ușile vagoanelor  de tramvai se vor deschide pe partea stângă (tramvaiele fiind bidirecționale), acest concept fiind unic în România“, notează unul dintre cei implicaţi în implementarea proiectului.

În imaginile disponibile, aferente zonei Kaufland, ambele linii aferente ambelor sensuri apar, la un moment dat, una lângă alta, în laterala drumului, pentru ca mai apoi să fie vizibile în mijlocul traficului, separate de un generos spaţiu verde şi flancate, de ambele părţi, de câte două benzi, zone verzi, piste de biciclişti şi alei pietonale. Nu am putut remarca, însă, nici maşinile parcate acum pe prima bandă, nici parcările existente. În mod sigur, municipalitatea a găsit o soluţie pentru ele.