Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Reprezentanți ai 44 de primării cărășene au participat vineri la videoconferința convocată de prefectul județului.

Oficiali ai Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială, ai Agenției de Plăți și Intervenție în Agricultură și ai Instituției Prefectului au prezentat aspecte privind simplificarea acordării unor beneficii de asistenţă socială, campania de primire a cererilor unice de plată derulată de APIA, implementarea Măsurii 8 din PNDR – „Prima împădurire şi crearea de suprafeţe împădurite”, dar şi probleme ce ţin de organizarea concursurilor şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici şi a personalului contractual din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale.

„A fost a treia videoconferință de acest fel și, chiar dacă au participat mai puțini reprezentanți ai UAT-urilor cărășene decât data trecută, adică 44, aceștia au aflat lucruri interesante legate de prestațiile sociale, de măsuri noi în sprijinul fermierilor, dar și obligații legate de concursuri și examene în administrația publică. Din păcate, au fost întrebări doar din partea Primăriei Sacu, dar acestea au fost punctuale și interesante și au reprezentat, pentru toți cei prezenți, subiecte concrete“, a explicat prefectul Florența Albu.

Pentru că sunt programate examene pentru ocuparea posturilor de secretari de comună sau alte funcții la Prigor, Ezeriș, Vărădia, Fîrliug sau Bucoșnița, reprezentantul Prefecturii, Karina Thernes, a insistat pe respectarea normelor în vigoare, pentru a nu se ajunge la anularea concursurilor organizate, așa cum s-a întâmplat deja. „Nu puteți organiza un concurs dacă nu aveți planul de ocupare aprobat și anunțat către Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP). O altă problemă de actualitate ține de evaluarea anuală, în luna ianuarie, ce trebuie să țină cont și de atribuțiile trecute în fișa postului. Repet, e vorba de fișa postului, nu a omului care ocupă acel post“, a precizat, printre altele, Thernes.