Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEŞ – 9 din cei 12 kilometri ai centurii de ocolire a Caransebeșului au fost închiși, începând de vineri, pentru reparații la podul de la Valea Mare.

În anul 2011, în luna decembrie, pentru a respecta condițiile finanțării cu fonduri europene, conducerea CNADNR și Ministerul Transporturilor au inaugurat centura Caransebeș, deși aceasta nu era finalizată. Ca să scape de orice responsabilitate de întreținere, reparații și deszăpeziri, Prin Hotărâre de Guvern, Ministerul Transporturilor a scăpat şi de traseele din municipiu, transferându-le, la începutul anului 2012, către administrația locală, odată cu responsabilităţile pentru întreţinere, reparaţii şi deszăpeziri.

Odată cu venirea primăverii, în mai 2012, constructorul Copisa a continuat lucrările la centură, iar Consiliul Local a decis ca, timp de trei luni, circulaţia să fie deviată prin Centrul Istoric al Caransebeşului, cu condiția ca firma respectivă să repare toate defecțiunile apărute în stratul de rulare, promisiune neonorată nici până astăzi.

În prezent, viaductul de la Valea Mică de pe centură, de la km 7+374, trebuie reparat, iar traficul greu deviat pe alte rute timp de 75 de zile, conform deciziei CNADNR.

Consiliul Local Caransebeș este de acord și cu devierea traficului prin centrul municipiului, dar numai cu condiţia reparării tuturor stricăciunile din anul 2012 și de refacere a covorul asfaltic după această perioadă de tranzit.

Însă cine plătește aceste reparaţii? Drumul fiind al municipalității, CNADNR nu poate cheltui bani publici iar constructorul, nefinalizând lucrarea ce este oficial nerecepționată de minister și având sume neîncasate de la beneficiarul CNADNR, nu este dispus să facă aceste cheltuieli suplimentare.

„Greșeala și graba conducerii Ministerului de a preda aceste drumuri și a scăpa de responsabilități, în contextul în care nu au recepționat centura, ne-au dus acum la această situație destul de încurcată, noi având restricții de tonaj în Centrul Istoric și clădiri monument în pericol de prăbușire. Așa este, de exemplu, prima clădire cu etaj din Caransebeș, fostul sediu al Parchetului de pe lângă  Judecătoria Caransebeș“, ne-a declarat primarul Marcel Vela.

Ca soluție pentru detensionarea acestei situații, edilul-șef a spus că sunt două variante pe care le-a propus joi, 16 mai,, la București, conducerii CNADNR – fie devierea traficului pe o bretea paralelă cu centura, pe străzi adiacente sau prin pășunea oraşului, în zona viaductului cu probleme, fie Consiliul Local să predea printr-un HCL  tot traseul către CNADNR, cu condiția reparării străzilor afectate înainte de deviere și a efectuării reparațiilor capitale, după revenirea traficului greu pe varianta ocolitoare a municipiului Caransebeș.

Până se decide CNADNR, toate autovehiculele de mare tonaj, conform comunicatului Companiei, vor folosi rutele alternative Timișoara – Lugoj – Caransebeș, Caransebeș – Hațeg, Hațeg – Simeria, Caransebeș Reșița – Anina și Anina – Bozovici – Iablanița (intersecție cu DN 6). Interdicția de circulație pe centura Caransebeșului este valabilă până la 31 iulie 2013.

5 Comments

  1. Copisa a incasat in jur de 2milioane si vreo 750000 de mi de euro pe kilometrul de centura iar acum si pina catre apusul soarelui tot cirpesc si repara ceva numai la noi se intimpla cu acordul tacit a celor care au conturi grase in bancile straine…celor din capitala celor din oras etc ?

    • Stimabile,nu prea esti bine informat.S-au incasat doar 24-25 milioane de euro pentru lucrare.Intr-adevar sunt 12km,dar totodata sunt si 10 poduri ce totalizeaza o lungime de 2km.Volumul de umplutura a fost de aproximativ 700.000mc si 250.000mc de sapatura.Aproximativ 2.000.000 ron au fost relocarile de utilitati.Pierderile constructorului pe acest contract sunt de aproximativ 4 mil euro.Pe langa toate acestea,toate reparatiile se vor face din banii constructorului.Traseul este dat spre utilizare din dec.2011,desi la acea data nu era finalizat,multe probleme aparand si din aceasta cauza;nici pana la aceasta data lucrarea nu este receptionata de catre CNADNR.
      Garantia lucrarii de la 2 ani se va extinde la 3,5-4 ani,avand in vedere ca se circula pe centura din 2011,constructorul va remedia toate problemele care vor aparea in perioda de garantie din fonduri proprii.Prin urmare..lasa pe altii mai in tema sa faca calcule,nu toate lucrurile sunt asa simple cum par.

  2. doar o extrema anormalitate,12 km de centura=33 milioane euro ?
    reparatii peste reparatii la nici citiva ani buni de folosinta ??

  3. nu este un esec…va rog faceti calculul sa vedeti ce bani frumosi face bugetul local cu taxa platita de zeci de tiruri care tranziteaza orasul zilnic….e un tun financiar dat de primaria caransebes…nu mai conteaza drumurile facute praf si cladiri fisurate…va fi caransebesul cel mai bogat oras din tara dupa 4 luni cat tine refacerea centurii….

Adaugă comentariu