Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Dan Jurubescu, directorul societăţii Transport Urban Reşiţa, a vorbit despre introducerea sistemului de autotaxare ca despre o schimbare firească pentru bunul mers al lucrurilor, care nu va atrage după sine modificări majore. Şeful TUR a vorbit şi despre schimbările aşteptate în structura personalului, şi a răspuns acuzaţiilor făcute de consilierii locali, vizavi de angajările făcute în cadrul societăţii, fără aprobarea consiliului.

Începând din 31 octombrie, au fost deja disponibile noile bilete, în noul format, iar taxatoarele vând noile tipizate, pe altfel de hârtie, începând din 1 noiembrie. „Biletele se vor găsi, pentru o lună de zile, şi în mijloacele de transport, pentru că oamenii nu vor şti, în prima fază, de unde să şi le cumpere, spune Dan Jurubescu, directorul TUR. Şi să nu se trezească în postura de a nu şti de unde să-şi cumpere sau de a merge fără bilet. Pentru că nu ne dorim chestia asta, avem nevoie de fiecare bănuţ! Ideal ar fi să şi le cumpere, pentru că altfel există riscul să se creeze acea busculadă. Se vor bloca validatoarele, pentru că durează aproximativ două, trei secunde până se validează acel bilet. Şi dacă toată lumea va dori să-l cumpere de la taxatoare, să-l bage în validator, va fi destul de complicat. Sper ca oamenii să înceapă să-şi achiziţioneze biletele din punctele de vânzare. Dar pentru a fi uşor pentru ei, o lună de zile am decis să se găsească aceste bilete şi în autobuz“.

Chiar dacă în privinţa biletelor se trece la autotaxare, abonamentele rămân, deocamdată, în vechiul sistem. „Abonamentele rămân în continuare în exact acelaşi sistem pe care-l au, nu se schimbă absolut nimic acolo, ne lămureşte oficialul TUR. Din acest motiv, abonamentele se vor putea cumpăra la fel ca şi până acum. Nu se vor valida în momentul ăsta abonamentele. Încă mai avem de lucru, de fapt, de asta s-a şi întârziat. Ele existau toate, le-aţi văzut încă din august, dar erau încă multe lucruri de pus la punct. Nu funcţionau anumite validatoare, se blocau, probabil că o să mai întâlnim probleme de genul ăsta. Probabil ne va ajuta faptul că vor fi taxatori în autobuz, în cazul în care se vor bloca aceste validatoare. Există riscul să nu funcţioneze, n-avem de unde să ştim ce se va întâmpla. Ei vor fi acolo şi, de fapt, cu biletele noi vor face şi ce au făcut şi până astăzi. Noi ne-am pregătit, de asta s-a şi întârziat puţin, la fiecare uşă există un validator pentru a nu exista riscuri să urci pe uşa din faţă, iar validatorul să fie la mijloc sau chestii de genul ăsta. S-au schimbat nişte validatoare, pentru că iniţial au fost foarte multe doar pentru carduri. Le-am schimbat şi absolut toate vor fi duble, atât pentru carduri, cât şi pentru bilete, pentru că nu avem de unde să ştim câtă lume va merge cu bilet. Ne-am dori cu cardurile alea, pentru că va fi mult mai uşor. Dar o să vedem, de fapt, ce se întâmplă. Iar acele carduri vor fi funcţionale, cel mai târziu, până în 1 ianuarie 2019“.

 Nu se vor face concedieri masive

Chiar dacă s-ar aştepta la concedieri masive din rândul taxatorilor, lucrurile nu vor sta deloc aşa. „Controlul este foarte slab, se plânge managerul societăţii. Noi avem nouă controlori, pe care de multe ori îi folosim ca şi taxatori, pentru că apare un medical, un bolnav, o zi liberă şi tot felul de chestii de astea. De fapt controlul este acum foarte slab. În schimb, stăm foarte bine şi ne forţează şi ciclogramele astea să avem foarte mulţi taxatori. Marea majoritate a acestor taxatori astăzi aşa este că o să încercăm să facem o evaluare foarte, foarte corectă. Eu mi-aş dori să fie una foarte corectă pentru că oamenii ăia au muncit şi nu poţi să renunţi aşa la ei. S-ar putea să existe, într-adevăr, şi persoane care or să plece pentru că nu corespund, pentru că nu doresc“.

 Angajări arătate cu degetul

În cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local Reşiţa, de miercuri, aleşii urbei au avut de votat noua organigramă, iar unii dintre ei s-au arătat nedumeriţi de creşterea numărului de angajaţi, în condiţiile în care, în trecut, se promitea o restrângere a organigramei. S-au discutat multe, s-au aruncat cuvinte în spinarea celor care au fost şi a celor care sunt. Însă lămurirea a venit ulterior de la noul manager al TUR: „În momentul în care eu am preluat această funcţie (din 15 august – n.r.), erau 106 persoane. 96 erau pe organigrama aprobată de Consiliul Local în martie. În realitate, când eu am venit acolo, erau 106 pe statul de plată. Ei există! Până la urmă n-am făcut decât să-i punem pe acei oameni în organigramă. Nu e vina lor! Unii dintre ei chiar lucrează de la înfiinţarea firmei, din ianuarie, de când funcţionează, n-au ei vreo vină“, a completat Dan Jurubescu.

Adaugă comentariu