Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Lipsa unui marketing specializat şi o educaţie „patriotică“ a turiştilor pun varianta autohtonă într-un con de umbră.

De mai mulţi ani, secţiile de marketing şi turism ale instituţiilor de învăţământ superior au fost asaltate de studenţi. Or, rezultatul acestui flux educaţional întârzie să apară pentru a fi reflectat în cifra de afaceri a turismului autohton. Mai mult, la modă pentru cei care doresc să se destindă sunt încă destinaţiile turistice care pun între domiciliu şi punctul terminus peste 800 de kilometri.

„Una dintre cauzele acestei stări de fapt este că, deşi sunt cărăşeni sau cetăţeni din vestul ţării care fac investiţii importante în turism – cu precădere în structurile de cazare – mulţi o fac fără să caute ajutorul specialiştilor. Asta se traduce prin lipsa unei strategii pe termen mediu şi lung şi are ca efect vânzarea de cazare pentru weekenduri sau doar în timpul verii sau al iernii, în funcţie de profilul zonei. Operatorii noştri nu înţeleg, deşi li s-a explicat, că este nevoie de pachete turistice. Aici intră încheierea unor contracte cu tour-operatori, vânzarea unui volum pe o perioadă de 365 de zile cât are un an. Așa înseamnă să nu ne bucurăm că avem turişti câteva weekenduri sau o vară“, ne-a declarat Daniel Laţcu, expert în turism.

Statisticile privind perioada în care îşi petrec turiştii concediul în zona de vest se rezumă la câteva puncte fierbinţi printre care Băile Herculane, dar numărul înnoptărilor e departe de a fi cel dorit de investitorii în domeniu. Or, eventualele creşteri se regăsesc în momentul în care vorbim de tratamente sau de perioade subvenţionate de stat într-un fel sau altul – prin programe al asociaţiei patronatelor de profil sau prin cele pentru anumite categorii de populaţie. „Dar trebuie ca şi întreprinzătorii mici şi mijlocii – mai ales proprietarii de pensiuni – să deschidă ochii. Vorbesc de o situaţie întâlnită în majoriatea ţării. Avem potenţial, dar lipsesc turiştii – străini sau români. Dacă e să ne luăm după ce oferă investitorii amintiţi şi preţurile pe care le practică, ai noştri nu vor să-şi vândă produsele“, a mai explicat Laţcu.

Adaugă comentariu