Caraş-Severin, Romania

Îi ştim istoria şi importanţa trecută. Cunoaştem cât ar ajuta judeţul dacă i s-ar da valoarea cuvenită. Ştim de câte ori s-a vorbit despre acest obiectiv şi că de ani de zile, vorbele au rămas la stadiul de vorbe iar diversele demersuri sunt aşternute pe hârtii pierdute prin birouri.

Şi în timp ce noi nu facem nimic, ea, calea ferată Anina-Oraviţa, din 1863 încoace ne promovează peste tot. Intenţii de cumpărare a acestui tronson au tot existat, dar nu s-a concretizat nimic şi credem că e bine. De ce spunem asta? Pentru că exista riscul ca unii cumpărători să nu o vrea decât pentru fier vechi.

Acum, la orizont, se arată un alt doritor care vrea să achiziţioneze drumul de fier. Este vorba despre Asociaţia „Ordinului Cavalerilor Templului din Ierusalim, al României – O.S.M.T.H.“, iar cumpărarea e deocamdată doar la stadiul de intenţie.

„Chiar dacă nu vom reuşi să votăm suficient pentru ca această cale să fie renovată de Ministerul Culturii, nu aş vrea să fie vândută. Regionala CFR va câştiga bani, dar doar pe termen scurt. Pe termen lung ar fi mai bine ca primăriile oraşelor Anina şi Oraviţa, precum şi Consiliul Judeţean, să se asocieze, să o preia în administrare şi să facem din acest drum de fier drumul spre dezvoltarea celor două oraşe. E un obiectiv turistic prea important pentru a fi vândut“, ne-a declarat viceprimarul Aninei, Nicolae Radu.

Ar fi minunat să fie cât mai aproape vremurile în care un monument unic în ţară să nu reprezinte doar o povară…
Nina Curiţa
[email protected]