Caraş-Severin, Romania

Finantarea pâna la 100% este completata de organizatiile profesionale /
interprofesionale si de statul membru. Organizatia care propune programul trebuie
sa finanteze cel putin 20% din costul total al programului informeaza Ministerul
Agriculturii.

Odata cu aderarea la Uniunea Europeana, organizatiile profesionale/interprofesionale
reprezentative din România vor avea posibilitatea întocmirii de
programe în vederea accesarii fondurilor comunitare.Durata programelor
de promovare cu finantare comunitara este între cel putin 1 an si maximum
3 ani.

Actiunile acoperite de programele de promovare includ: relatii publice, actiuni
de promovare si publicitate, în special cele care evidentieaza competitivitatea
produselor din UE, în termeni de calitate, igiena, siguranta alimentara,
nutritie, etichetare, bunastarea animalelor si producerea acestora în
concordanta cu protectia mediului; participarea la târguri, expozitii
si evenimente de importanta europeana sau nationala; campanii de informare privind
sistemul pentru recunoasterea si protectia denumirilor de origine protejate,
indicatii geografice protejate, caracteristici traditionale garantate ale produselor
agricole si produselor alimentare, precum si actiuni de informare privind produsele
ecologice ;actiuni de informare privind sistemele de calitate si etichetare
din Uniunea Europeana; actiuni de informare privind sistemul comunitar al vinurilor
de calitate produse în regiuni specifice.

 

Exemple

Iata câteva actiuni care pot fi incluse în programele de promovare:
construirea de standuri (pentru participarea la târguri); actiuni la puncte
de vânzare – distribuirea de mostre; relatii publice – invitarea
unor lideri de opinie si distribuitori pentru a vizita zonele de productie;
publicitate în presa, organizarea de conferinte de presa, seminarii, workshop-uri;
realizarea de materiale în forma electronica, pe suport de hârtie,
Internet sau promovarea în lanturi de supermarket-uri, restaurante, etc.

Comisia întocmeste la fiecare 2 ani o lista cu produsele care pot beneficia
de programe de promovare.

Produsele care pot beneficia de sprijin comunitar în vederea promovarii
acestora pe piata interna a UE sau în tarile din afara UE sunt: fructe
si legume proaspete si procesate; plante vii si produse din horticultura ornamentala;
vinuri de calitate, vinuri de masa cu indicatie geografica; lapte si produse
lactate; carne proaspata, refrigerata sau congelata, produsa în concordanta
cu o schema de calitate nationala sau comunitara sau preparate din carne; miere
si produse apicole; produse cu denumiri de origine protejate, indicatii geografice
protejate si caracteristici traditionale garantate; produse ecologice.

Legislatia comunitara poate fi accesata pe website-ul www.europa.eu.int

Doru Sava