REŞIŢA – Operatorul de transport le reaminteşte celor certaţi cu masca faptul că aceasta este obligatorie pe toate autobuzele TUR. În schimb, unii reşiţeni reclamă disfuncţionalităţi la sistemul de validare a călătoriilor, dar şi la atitudinea şoferilor…
Reprezentanţii societăţii municipale Transport Urban Reşiţa au ţinut să retransmită călătorilor din autobuze faptul că, pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2, pe toată durata stării de alertă, purtarea măştii este obligatorie în toate autobuzele TUR. „Numai împreună vom reuşi!“, au încheiat, aceştia, într-un ton optimist. Asta după ce mai mulţi reşiţeni s-au tot plâns că, în autobuze, nu toată lumea ia în serios regulile privind portul sau portul corect al măştii şi distanţarea.
Cât despre luat bilete de călătorie, doamna Victoria din Reşiţa şi-a arătat nemulţumirea legată de anumite disfuncţionalităţi ale aparatelor de validare a călătoriei, din mijloacele de transport: „Puteţi rezolva, vă rog, problema cu aparatele? Nu recunosc cardurile şi le declină. Eu aşa plăteam, cu cardul. Acum trebuie fie să cumpăr bilet, fie să trimit SMS. Dacă uit să cumpăr sau uit să încarc telefonul, risc să iau amendă aiuirea, cu cardul în buzunar. Faceţi, vă rog, ceva!“, încheia reşiţeanca.
Altcineva povestea însă că plata cu cardul a funcţionat, doar că… a trebuit să plătească de două ori pentru aceeaşi călătorie. Cătălin Lovin notează: „Transport Urban Reșița, întâmplarea a făcut ca zilele trecute să călătoresc după aproape 5 ani cu unul din microbuzele firmei dvs. Locuiesc în Doman și, venind din schimbul de noapte de la lucru, am comis infracțiunea supremă de a fi nesimțit și să urc cu 5 minute înaintea plecării vehiculului din staţia de la Nera și să plătesc costul călătoriei cu cardul… Atât mi-a trebuit! Ca un vultur pleșuv, șoferul s-a repezit asupra mea reproşându-mi că de ce mi-am plătit călătoria înainte ca el să pornească spre «situl arheologic», nu-l pot numi cartier al Reșiței… Că trebuie să mai cumpăr un bilet, că anterioara plată a biletului nu este valabilă. Mi-am cerut scuze și am mai achitat o călătorie. Nu m-a deranjat asta, vreau doar să știu dacă angajatul dvs a acționat conform regulamentului intern de conduită față de clienți. Sau poate că eram doar eu și încă o persoană, și nu dădea bine la aparat…Să nu mai menționez că la fiecare viraj, cu toate că nu a depășit viteza legala a CFR-ului, troncănea din toate încheieturile. Chiar m-am uitat în spate sa văd, dacă nu cade câte o piesă din microbuz… De lipsa confortului și curățeniei din mijlocul de transport, nu mai pomenesc… Ar trebui sa ne mulțumim că avem cu ce călători, nu? Închei aici cu mențiunea că a fost ultima călătorie cu autobuzele dvs. O zi frumoasă!“, a încheiat reşiţeanul din Doman.
Gelu Ardeleanu, directorul tehnic al companiei de transport a Primăriei Reşiţa, ne-a lămurit că o călătorie plătită rămâne plătită, că reşiţeanul cu pricina nu avea de ce să o mai achite încă o dată! Şi că nu există nimic procedural stabilit la nivel de firmă, cum că dacă ai plătit înaintea plecării în cursă trebuie să plăteşti din nou şi după plecare. Gelu Ardeleanu ne-a cerut detalii vizavi de reclamaţia făcută de Cătălin Lovin, pentru o anchetă internă, pentru a face verificări şi a vedea exact cum stau lucrurile şi cine a fost implicat. După ele, ne-a asigurat că situaţia e cam improbabil să se fi produs, mai ales că mijloacele de transport ale TUR sunt monitorizate video, iar problema semnalată nu s-a confirmat…
JCS-Antoniu Mocanu