Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – Încă o garnitură de tramvai, din cele 13 câte va număra viitoarea flotă feroviară urbană, a ajuns la destinație!

Convoiul agabaratic a ajuns, vineri dimineața, după ce a parcurs drumul de la Bursa (Turcia) în circa 10 zile, circulând mai mult… noaptea! Acum, odată ce-au ajuns mai mult de jumătate dintre tramvaiele contractate, nu mai vorbim despre un eveniment ci, mai curând, despre o numărătoare inversă. Restul de tramvaie va continua să fie livrat, în timp ce atenția tuturor se va îndrepta inevitabil către lucrările aflate în derulare pe ultimele tronsoane.

Deoarece, periodic, reapar întrebări legate de furnizor, mai exact de ce Durmazlar din Turcia și nu Astra din Arad, reamintim că producătorul turc a fost singurul ofertant, în prima parte a anului 2019, la licitația organizată la București de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice de atunci. Producătorul român nu a depus nicio ofertă pentru simplul motiv că în portofoliul său de producție nu se afla niciun model de tramvai bidirecțional, cum se solicita în caietul de sarcini. Ori, o presupusă modificare a liniei de producție e de înțeles că ar fi proiectat prețul per unitate mult în afara bugetului alocat. Reamintim că la data semnării, în 26 iunie 2020, valoarea contractului a fost de 135.362.500,00 lei – TVA inclus, adică 10,4 milioane lei bucata.

Fiecare tramvai poate transporta 135 de călători, dispune de 32 de scaune ergonomice rezistente la șocuri, are Wi-Fi, prize USB, climatizare separată pentru călători și vatman, două rampe pentru persoane cu dizabilități și un sistem care va contoriza numărul de pasageri. Informațiile transmise de acesta vor fi utile adaptării graficului de circulație și, în subsidiar, vor furniza date importante sistemului inteligent de semaforizare/dirijare a traficului.

JCS-Walter Fleck