REȘIȚA – Deși apar „conflicte”, primarul Reșiței nu pune în pericol proiectul din cauza altor lucrări. Întrucât lucrările la tramvai merg în paralel cu cele la rețeaua de apă și canal, inevitabil apar suprapuneri ale celor două proiecte!
Primarul enumeră trei „zone de conflict” în exprimarea sa, pe care oamenii primăriei caută să le armonizeze în așa fel încât lucrările la apă și canal să nu pună bețe în roțile tramvaiului. O primă asemenea zonă apare pe porțiunea dintre Victoria și Kaufland, unde rețeaua de apă trebuia trasă pe dreapta Bd. Republicii, pe sensul de mers spre Kaufland. Cum însă linia de tramvai a fost deja așezată, conducta de apă va fi trasă pe o altă rută. „Vom face o notă prin care să mutăm țeava de apă pe străzile din spatele blocurilor turn de pe bulevard, apoi racordăm acele blocuri din spate, iar vechea țeavă o lăsăm în pământ.”, e soluția prezentată de Popa. O altă zonă de conflict apare între Muncitoresc și Poșta veche, unde trebuie să vină o magistrală de apă de 400 mm. Împreună cu cei de la Erbașu, primăria caută o soluție pentru ca această magistrală să fie introdusă cât mai curând pe sub banda 1 a străzii Traian Lalescu. Evident asta va însemna „gâtuirea” circulației în zonă, unde temporar se va circula pe o singură bandă. A treia zonă de conflict este cea de la Hotel Semenic până la Poliție, unde, pe Bd. Revoluția din Decembrie, trebuie introdusă o țeavă de canalizare de 1.000 mm. Primarul s-a referit și la Calea Timișorii, unde este o singură conductă de canalizare și trebuie introdusă încă una, care să separe canalizarea menajeră de cea pluvială. Această lucrare însă poate fi făcută în timp util.
Ținând cont de zonele de conflict amintite, primarul ia în calcul și posibilitatea de a renunța la aproximativ 50 de milioane de lei din „felia” de 314 milioane atribuite Reșiței din proiectul de un miliard semnat de AquaCaraș la finele lui 2022. „E posibil să nu mai folosim această sumă dacă lucrările nu reușesc să meargă în paralel cu tramvaiul. Suntem într-o cursă contra cronometru, pentru că lucrarea pentru tramvai trebuie să fie gata la finalul anului, orașul e spart pe axele principale, însă trebuie schimbată o magistrală. Căutăm soluții, unde nu le vom găsi, vom renunța la bani, pentru că sunt zone unde s-a venit deja cu lucrarea la tramvai. Sau optăm pentru soluții alternative. Sunt situații critice când trebuie să sincronizăm lucrările, pentru că riscul mare este să pierdem banii pentru tramvai, adică 80 de milioane de euro pe o lucrare care trebuie să fie gata la finalul acestui an. Nu risc să pierdem suma asta pentru a implementa alți 10 milioane de euro. Nu pun în pericol proiectul tramvai pentru nicio altă lucrare, pentru mine este prioritatea zero”, a declarat Ioan Popa la momentul repartizării sumelor.
JCS-Ionel Ivașcu