Nervii călătorilor au fost serios puşi la încercare, mai ales după ce taxatoarea din unul dintre tramvaie i-a îndemnat pe cei nemulţumiţi să circule cu taxiul.
Oamenii sunt supăraţi pentru că, deşi mulţi dintre ei îşi plătesc de fiecare dată biletul, nu este zi ca tramvaiul să nu se strice.
Duminică, o doamnă urcată în tramvai la staţia Victoria a cerut un abonament pentru cinci zile. „Zece lei“, spune taxatoarea. Femeia se uită mirată şi primeşte explicaţiile: „De la 1 s-a modificat, costă 10 lei şi este valabil doar pentru tramvai. Dacă vreţi şi pentru autobuz, vă costă 15 lei“. Femeia nu termină de numărat banii şi taxatoarea de scris abonamentul că tramvaiul se opreşte şi nu mai pleacă din loc.
„Sunt două tramvaie defecte în faţa noastră şi nu putem pleca până nu le trag“, spune un călător. După mai bine de 10 minute de aşteptare, vatmanul se decide să împingă cele două tramvaie din faţa sa, pentru a putea opri în staţia Intim.
La oprire, mulţi călători coboară nervoşi. În faţă, patru angajaţi ai Prescom, printre ei doi vatmani, se chinuie să lege tramvaiul defect pentru a putea fi tractat la depou. În spate mai vine un tramvai, care opreşte şi el pe trecerea de pietoni, căci în staţie nu mai are loc. Alţi călători coborâţi, alţi nervi.
Unul dintre ei pune punctul pe „i“: „dacă tot s-au scumpit şi ne iau 15 lei pe abonament, se duc banii aceştia şi spre întreţinerea tramvaielor, sau merg doar în anumite buzunare?“. Noi nu-i putem răspunde, însă, poate că dacă ar fi întreţinute aceste vehicole, nu s-ar mai defecta atât de des…
Cristian Franţ