Caraş-Severin, Romania

La întâlnire au participat şi reprezentanţi ai administraţiei publice locale, ai structurilor asociative şi pentru tineret.

Potrivit Legii Nr.333 din 17 iulie 2006, privind înfiinţarea centrelor de informare şi consiliere pentru tineri, Autorităţii Naţionale pentru Tineret i-a revenit sarcina de a elabora Strategia naţională anuală, ce va fi implementată la nivel naţional, regional şi local prin centrele de informare şi consiliere pentru tineri.

Nevoia de informare a tinerilor este aparte, deoarece ei se confruntă zi de zi cu o serie de alegeri care au consecinţe importante pentru viitorul lor. Iar şcoala nu răspunde tuturor nevoilor de acest gen, de unde şi necesitatea existenţei unor astfel de centre, dedicate tineretului.

La un asemenea serviciu tinerii se pot adresa cu multitudinea de probleme care îi preocupă, legate de şcoală, profesiuni, hobby, sănătate, probleme practice ale vieţii cotidiene. Cele mai frecvente întrebări adresate de tineri unor servicii de informare şi consiliere se referă la: cum să caut un loc de muncă, cum să scriu un C.V. şi o scrisoare de intenţie? Ce decizie să iau: să lucrez sau să învăţ? Caut o locuinţă. Cum să-mi fac o asociaţie? Cum să lucrez ca voluntar ?

În cuprinsul strategiei au fost prezentate şi standardele conform cărora trebuie să funcţioneze centrele de informare şi anume: calitatea serviciilor, spaţiul în care îşi desfăşoară activitatea sau calificarea personalului implicat.

Oana Copocean

[email protected]