Caraş-Severin, Romania

Secţia L1 Caransebeş, aparţinând CFR, trebuie să aibe grijă de liniile de cale ferată Orşova – Caransebeş – Cavaran, Caransebeş Triaj – Caransebeş – Cornuţel Banat, respectiv Caransebeş – Băuţar, mai exact 167 km de cale ferată curentă şi 122 km, linii din staţii.

„Trebuie precizat un lucru, poate cel mai important referindu-ne la situaţia anului 2009 privind lucrările programate a fi efectuate, ele se înscriu în contextul general, adică un buget de austeritate“, spunea Marius Hidis, adjunctul şefului Secţiei L1 Caransebeş. Cu un personal care numără 179 de oameni, încă din 2005, feroviarii s-au tot chinuit să înlocuiască longrinele poduri pe linia dublă Caransebeş-Timişoara, reuşind până la urmă să finalizeze lucrarea în luna mai.

De ce de patru ani nu s-a reuşit nimic? Foarte simplu… spune ing. Hidis, „din cauza condiţiilor de programare a materialelor, fiind nevoie de longrine din esenţă de lemn de fag, cu dimensiuni abnorme“. Cum lucrarea nu era gata, CFR a impus restricţii de 30km/h. Din păcate, siguranţa călătorilor poate fi pusă în pericol pentru că nu mai puţin de patru lucrări importante privind întreţinerea liniilor au fost stopate.

Anca Preda
[email protected]