CARAŞ-SEVERIN – Spune prefectul judeţului, Cristian Gâfu, în contextul în care puţine administraţii locale sau instituţii din judeţ au făcut proiecte în acest sens. Oficialul este însă deschis să analizeze, împreună cu cei responsabili, ce trebuie făcut pentru remedierea situaţiei.
Cristian Gâfu, prefectul judeţului Caraş-Severin, şi-a preluat din plin atribuţiile, imediat după depunerea jurământului. Iar şirul activităţilor a cuprins şedinţa de evaluare a activităţii desăşurate de Instituţia Prefectului în anul 2019. Aşa cum era firesc, prefectul Cristian Gâfu a precizat că mai în măsură să vorbească despre activitatea de anul trecut este Florenţa Albu, care a păstorit instituţia la cumpăna dintre ani în calitate de prefect.
Aceasta a prezentat multele activităţi care au întregit anul 2019, a precizat că instituţia funcţionează cu 65 din cele 70 de posturi ocupate, şi a detaliat rezultatele pe structurile coordonate de Instituţia Prefectului, de la permise şi paşapoarte, la cele de ordine publică, punând accentul pe siguranţa în şcoli, pe programul guvernamental ce vizează asigurarea laptelui şi cornurilor în unităţile de învăţământ, evidenţiind problemele constatate.
Florenţa Albu a amintit şi de „dificultăţi identificate în activitate. Având în vedere volumul mare de muncă necesar a fi efectuat la nivelul întregii instituții, s-a constatat că ar fi necesară creșterea numărului de salariați, astfel încât să se asigure acoperirea integrală și optimă a activităților prioritare ale prefectului, în speță crearea unui post de casier la nivelul instituției şi a unui post consilier pe achiziţii. De asemenea, au fost constatate disfuncţionalităţi în comunicarea de către unităţile administrativ-teritoriale a informaţiilor legate de gestionarea situaţiilor de urgenţă, a evenimentelor, netransmiterea rapoartelor operative sau evaluărilor finale precum şi a situaţiilor cu termene.
Ce trebuie făcut pentru atragerea de fonduri
Prefectul Cristian Gâfu le-a mulţumit colegilor din aparatul de lucru pentru munca derulată în anul precedent şi a precizat că a constatat că, din situaţiile ce i-au fost prezentate, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor are cel mai încărcat volum de muncă, lucru care urmează să fie analizat pentru eventuale optimizări. De asemenea, prefectul a pus problema fondurilor europene şi guvernamentale pe care le pot accesa şi instituţiile publice, şi unităţile administrativ teritoriale, concluzionând că la noi, în Caraş-Severin, puţine apelează la această soluţie: „Din câte ştiu şi am văzut, la noi în Caraş-Severin, sunt cam puţine. O să discutăm, împreună cu dna Albu, şi o să mergem noi la acele instituţii deconcentrate să vedem ce au făcut, de ce n-au făcut, ce puteau să facă şi ce trebuie să facă pentru ca să profităm în continuare, ca şi ţară, ca şi judeţ, de accesarea cât mai multor fonduri europene“.
Reprezentantul Guvernului în judeţ a încheiat cu un mesaj motivant: „Dacă voi mai fi prefect în 2021, la prezentarea bilanţului, îmi doresc de la voi, colegii din Prefectură, materialele să le prezentaţi fiecare separat, pe serviciul din care faceţi parte şi să prezentaţi acolo lucrările cele mai grele, iar realizările cele mai mari să fie evidenţiate. Pentru că aşa e corect, să fiţi fiecare pregătiţi, responsabili, să prezentaţi, pentru că vă ştiţi cel mai bine munca pe domeniu. De asemenea, împreună cu presa, sindicatele, societatea civilă, în cursul anului 2020 o să vă rog să îmi prezentaţi puncte de vedere referitoare la activitatea Instituţiei Prefectului, care să se regăsească într-un material despre Instituţia Prefectului şi instituţiile pe care le coordonăm noi, să găsim acel material în bilanţul din 2021“.
JCS-Antoniu Mocanu