Caraş-Severin, Romania

Se pare că soarta municipiului de pe Bârzava este pecetluită atunci când încheie afaceri bulgăreşti şi cumpără mormanele de fiare vechi ale altora, oricum mai bune decât ale noastre. S-a mai întâmplat cu ceva ani în urmă, când Reşiţa a cumpărat maşini destinate întreţinerii curăţeniei oraşului, după ce ele au bântuit vreme de câţiva zeci de ani străzile Vienei. Apoi au apărut o serie de probleme, ba la înmatriculări, ba din cauza faptului că gunoierele aveau distanţa între braţe la alte dimensiunile decât containere noastre şi multe asemenea. Dar măcar ele figurau la număr.

Povestea continuă acum cu autobuzele. După ce au fost aduse la Reşiţa, cele două maşini articulate, marca Neoplan şi cele şase simple, marca Renault, au generat şi ele probleme. Gurile rele spun că erau defecte, însă e clar că unele dintre ele au primit abia aici numere, iar potrivit primarului Mihai Stepanescu, au apărut probleme legate şi de spaţiul în care să fie ţinute.

După spectacolul aducerii lor, ele n-au putut fi folosite. Au primit autorizaţie să circule în Reşiţa vreme de şapte zile, după cum declara Stepanescu, însă necazul pleacă de la proceduri: consiliul local a aprobat predarea acestora către Prescom printr-un contract în comodat, după care conducerea Agenţiei Caraş-Severin a Autorităţii Rutiere Române a transmis municipalităţii semnale că acestea nu pot circula în baza unei astfel de înţelegeri.

Aşa că primarul a convocat din nou consilierii locali într-o şedinţă de urgenţă, la începutul săptămânii precedente, pentru că mijloacele de transport ar fi trebuit ori închiriate, chiar şi contra unui preţ de un leu, ori date în proprietatea Prescomului. A fost aleasă prima alternativă, asupra căreia aleşii locali au fost de acord, pentru că altfel ARR-ul n-ar fi fost de acord să le dea avizul. La sfârşitul săptămânii trecute, autobuzele Reşiţei mai aveau de primit o semnătură, cea a administratorului judiciar. Şi uite-aşa, municipiul de pe Bârzava are autobuze! Dar n-are…

Antoniu Mocanu