Pilotul UCM Sport Lucien Hora a reuşit să se impună în prima zi a Cupei Reşiţa din cadrul etapei cu numărul cinci din Campionatul Naţional de Viteză în Coastă – Dunlop 2010. Nu au lipsit emoţiile pe parcursul desfăşurării competiţiei.
Pilotul Silviu Dumitrescu, pe un monopost Dallara, a ieşit violent în decor în manşa a doua de urcări cronometrate şi a accidentat un cameraman, ce a fost transportat de urgenţă la spital.
La această oră, victima, care a suferit fracturi la piciorul drept şi multiple leziuni, se află internat la un spital din Timişoara, în afara oricărui pericol. De asemenea, un alt pilot, RareşMihnea, a pierdut controlul bolidului său, avariindu-l serios şi fiind nevoit să abandoneze. După prima manşă de concurs, Lucien Hora s-a detaşat în fruntea cursei cu timpul de 1:48:788.
Pilotul reşiţean a continuat în ritmul său debordant şi în cea de-a doua urcare, dar, în apropierea liniei de sosire, direcţia monopostului Lola l-a trădat reuşind cu greu să evite un dezastru după ce una dintre roţile maşinii a fost la un pas să se desprindă de fuselaj.
În clasamentul general, Hora a fost urmat de Paul Andronic pe Mitsubishi Lancer EVO cu timpul de 1 minut 54 de secunde şi de Daniel Onoriu, tot pe un Mitsubishi Lancer EVO, cu 1 minut şi 55 de secunde. La Grupa N s-a impus Christian Nistoran cu un nou record personal pe traseul de pe Valea Domanului (1:57:017), în timp ce Grupa A a fost câştigată de Mihai Câmpeanu, care a reuşit să-l devanseze pe fostul campion de viteză în coastă Gunther Graef.
Nici în ce-a de a doua zi nu i-a mers mai rău lui Hora, ca şi celorlalţi piloţi, care au obţinut acelaşi rezultat ca şi în prima zi, atât la grupe cât şi în clasamentul Open. Hora a coborât mult sub timpul record al traseului, reuşind să urce cu Lola în doar 1 minut, 41 de secunde şi 857 de miimi. A fost urmat de Paul Andronic, cu 1:48:932, şi de Daniel Onoriu, câştigătorul de anul trecut al primei etape de la Reşiţa, cu 1:50:426. Cel de-al patrulea loc a fost ocupat de către reşiţeanul Christian Nistoran.
De altfel, Lucien Hora a primit şi titlul de „King of The Hill“ al Cupei Reşiţa. N-a fost uitat nici Laurenţiu Moldovan, cel care în urmă cu doi ani s-a stins pe acest traseu, toţi piloţii oprind la crucea sa de pe Valea Domanului pentru a depune o coroană de flori şi a ţine un moment de reculegere. La finalul premierii, tot ca un gest de suflet, piloţii au organizat o chetă pentru Mircea Fekete, cameramanul accidentat vineri de maşina lui Silviu Dumitrescu.
Totuşi, nici duminică nu au lipsit incidentele, Dan Anton Luncan ieşind în decor şi fiind transportat la spital. Din fericire, medicii au reuşit să-l recupereze la timp pentru Festivitatea de Premiere. Nu putea fi uitat, la aniversarea a trei decenii de viteză în coastă pe ValeaDomanului, nici Werner Hirschvogel, „părintele“ acestui traseu dar şi al automobilismului reşiţean.
Cunoscut ca şi veteranul automobilismului bănăţean, Werner Hirschvogel s-a retras numai de un deceniu din competiţii, în anul 2000, după ce a adus României şi Reşiţei o suită de titluri naţionale, atât la motocros cât şi ca pilot auto. De altfel, el este întemeietorul automobilismului reşiţean. Anul acesta se împlinesc 30 de ani de la prima etapă naţională de viteză în coastă organizată pe Valea Domanului din Reşiţa, iar descoperirea şi includerea acestui traseu în calendarul competiţional naţional i se datorează în cea mai mare măsură lui.
Născut pe 13 decembrie 1931, la Reşiţa, într-o familie de etnici germani, Werner Hirschvogel a început competiţia sportivă ca pilot de motocicletă, aducând Reşiţei mai multe titluri la motociclism, printre care şi pe cel de campion naţional. A renunţat după 15 ani pentru a concura ca pilot de automobilism în coasta românească. A debutat pe o Dacia 1300, apoi 1400, şi a ajuns până la a-şi construi propriul monopost de Formula 2, deja celebrul „Barcheta“. Deşi din 2000 nu mai aleargă în coastă, a rămas implicat în acest sport, fiind omul din umbra piloţilor Lucien Hora şi Mircea Pădurean.
Sursa: UCMsport.com