Caraş-Severin, Romania

CARAȘ-SEVERIN – Acuzații și explicații sunt lansate între un sindicat al oamenilor legii și Poliția județului, pe tema mutării Biroului Drumuri Naționale și Europene de la Reșița la Caransebeș!

„2 morți, 8 răniți și multe familii îndurerate“, titrează Sindicatul Europol pe o rețea de socializare, postarea precizând: „Acesta este bilanțul după 3 zile în Caraș-Severin, pe DN6 (European70) sau «drumul morții», cum a mai fost supranumit. Drumul este însângerat din cauza incompetenței «eternilor împuterniciți» care au luat decizia în luna septembrie 2022 să mute Biroul Drumuri Naționale și Europene, din cauza unor polițiști incomozi care amendau afaceriști din zonă. În acest moment (în după-amiaza de 1 Mai – n.r.), într-o zi normală, doar pe «drumul morții» din Banat, km 370+500m (Topleț) – km 477+400m (Sacu), tranzitează în medie, în 24h, peste 18.000 de autovehicule. Cu toate aceste date, există de cele mai multe ori, 1 singur echipaj care ajunge și după 1 oră la accidentele cu victime, din cauza distanței mari de la noul sediu al BDNE. Câți mai trebuie să moară pentru a fi luate măsuri și pentru a renunța la ofițeri făcuți la apelul bocancilor, cu proptele politice?!“

Poliția județului a fost temperată în replici la acuzații, explicând motivul care a stat la baza mutării biroului de la Reșița la Caransebeș: „Având în vedere numărul mare de accidente rutiere produse pe DN 6, în județul Caraș-Severin, în primele 8 luni din 2022, precum și gravitatea consecințelor acestora, 53 de accidente rutiere (+11), în urma cărora au decedat 12 (+8) persoane, 25 de persoane au fost rănite grav (+19) și 53 de persoane rănite ușor (+4), la data de 19 septembrie 2022, conducerea Inspectoratului de Poliție Județean Caraș-Severin a dispus stabilirea sediului Biroului Drumuri Naționale și Europene, din municipiul Reșița în municipiul Caransebeș, cel mai apropiat municipiu de DN 6, acesta fiind cel mai tranzitat tronson de drum din județul Caraș-Severin. Măsura a fost dispusă pentru eficientizarea activității structurii, astfel încât activitatea de instruire, coordonare și control a polițiștilor, aflați sub coordonarea directă a șefului de birou, să se realizeze unitar!“

Autoritatea județeană informează că, în principal, prin aceste măsuri s-au urmărit atât scăderea numărului accidentelor rutiere, cât și, implicit, creșterea gradului de siguranță rutieră. Care sunt rezultatele obținute în urma schimbării? Potrivit Inspectoratului de Poliție Județean, „numărul accidentelor rutiere înregistrate după dispunerea acestei măsuri, în perioada 19 septembrie – 31 decembrie 2022, comparativ cu perioada similară din 2021, a arătat faptul că pe DN 6 au fost înregistrate 12 accidente grave, cu unul mai puțin față de perioada similară a anului 2021. Numărul persoanelor decedate a scăzut cu peste 42%, 8 persoane decedând în perioada de referință, față de 14 persoane decedate în 2021. De asemenea, numărul persoanelor rănite grav a scăzut cu aproximativ 25%. Totodată, în acest an, în perioada 1 ianuarie – 1 mai, pe DN 6, au fost înregistrate 6 accidente rutiere grave, cu aproximativ 30% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut, în urma cărora au decedat 3 persoane, față de 6 în primele 5 luni din 2022 și 4 au fost rănite grav, comparativ cu 9 în aceeași perioadă din 2022. Precizăm că pe DN 6 sunt planificate în serviciu, în medie, zilnic, 4 echipaje de poliție rutieră, care acționează pe acest tronson de drum, concomitent cu echipajele planificate în serviciu la nivelul celor două secții de poliție rurală, care au competență teritorială pe DN 6. Intervenția la evenimente se realizează conform procedurilor, pe principiul «cel mai apropiat polițist de locul evenimentului intervine», până la sosirea echipei de cercetare la fața locului.“

Până la urmă, vina pentru accidente nu o poartă uniforma, biroul sau polițistul. Cauzele sunt cât se poate de clare și le știm cu toții, pornind de la viteză excesivă, depășiri neregulamentare, neatenție și încheind cu nivelul traficului și felul în care (nu s-a prea) investit în drumuri. Asta ca să nu mai vorbim despre fumurile și aburii cu care unii urcă la volan…

JCS-A.M.