Caraş-Severin, Romania

Ultima şedinţă extraordinară a consiliului local a scos la iveală un amănunt care ar putea părea şocant în privinţa modului în care se face şi se respectă legea în municipiul de pe Bârzava.

Încă de la începutul şedinţei, când s-a discutat aprobarea procesului verbal al şedinţei ordinare din 25 mai, viceprimarul Sorin Simescu a precizat că există o problemă în locul în care se face referire la hotărârea legată de reorganizarea Direcţiei pentru Administrarea Domeniului Public şi Privat în serviciu public. Acesta a precizat că a propus ca forma de organizare să rămână aceea de direcţie, însă că a cerut şi înfiinţarea a două birouri şi a unui compartiment: Biroul de Evidenţă şi Actualizare a Patrimoniului, Compartimentul de Administrare a Zonei Industriale – Aglomerator şi Biroul de Cadastru şi Agricultură (pentru acesta din urmă existând şi o adresă de la Instituţia Prefectului). Numai că doar propunerea sa legată de înfiinţarea celor trei structuri, deşi a constituit amendament la hotărâre şi a fost aprobat de consilieri, nu se mai regăseşte ca amendament.

Primarul Mihai Stepanescu a explicat: „Statul de funcţii se modifică la propunerea primarului, cu avizul ANFP (Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici – n.r.). Am hotărât să se modifice pentru că nu se puteau crea servicii fără avizul ANFP“. Deşi, până la urmă, era o hotărâre aprobată de consiliu, iar primarul nu are nici o autoritate în acest domeniu. Viceprimarul Simescu a adăugat că „Trebuie clarificat să se trimită în forma în care am propus-o şi votat-o“, iar replica primarului a fost legată de faptul că ANFP întotdeauna întârzie cu acordarea acestor avize.

Potrivit unor surse judiciare, hotărârile de consiliu local nu pot fi în niciun caz modificate în acest mod. În cazul unui HCL care nu a produs încă efecte, acesta poate fi revocat numai de către consiliu. De asemenea, prefectul efectuează controlul de legalitate şi dacă se constată că hotărârea este nelegală, poate cere anularea ei în contencios. Tot la procedura anulării în contencios administrativ se poate recurge în cazul unui HCL care este inoportun sau produce vătămări cuiva.

Viceprimarul Sorin Simescu ne-a declarat ulterior că primarul i-a cerut să fie mai exact, pentru că nu era de acord cu amendamentul, dar, totuşi, hotărârea a rămas aşa cum a fost votată de consilieri, cu tot cu amendamente, iar înfiinţarea celor trei structuri – două birouri şi un compartiment – se va face fără vreo angajare suplimentară, prin detaşarea personalului. În consecinţă, hotărârea, în forma votată de consilieri, va fi transmisă ANFP, pentru obţinerea avizelor.

Antoniu Mocanu