CARAȘ-SEVERIN – Sau despre cum va rămâne nostalgică amintire traversarea Reșiței și a Bocșei, în drum spre Timișoara dinspre Caransebeș sau Grădinari!
În afara faptului că încetinește fluența circulației rutiere de pe DN58 și DN58B dinspre Caransebeș sau Grădinari spre Voiteg, traficul de mărfuri, fie el greu sau ușor, ridică probleme serioase mai ales în zonele urbane pe care le traversează. Spre disconfortul localnicilor și al participanților la trafic deopotrivă, drumul național străbate o mare parte a Reșiței, iar orașul Bocșa e practic traversat zilnic de camioane dintr-un capăt la celălalt. Solicitările autorităților locale, vizând necesitatea construirii unor variante ocolitoare, au găsit audiență de-abia după preluarea de către Sorin Grindeanu a conducerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Acestea s-au concretizat, în primăvara anului 2022, prin semnarea unor protocoale de colaborare între cele două UAT-uri și CNAIR, pentru elaborarea documentațiilor și obținerea finanțărilor.
Prezent, sâmbătă, la Bocșa, ministrul Sorin Grindeanu a trecut în revistă stadiul în care se află obiectivul de investiții „Varianta de ocolire Bocșa“: „Se va termina Studiul de fezabilitate în câteva luni, urmând ca proiectarea să fie gata undeva la începutul anului viitor, după care va începe faza de execuție. La Minister, suntem în situația în care vom plăti ceea ce se licitează și lucrările care se fac pe plan local.“
Despre stadiul în care se află obiectivele de la Reșița ne-a vorbit, în schimb, primarul Ioan Popa: „La noi, studiile de fezabilitate pentru ambele centuri sunt deja gata și pregătite pentru a fi depuse pentru validare la Comisia de circulație a Ministerului Transporturilor. De îndată ce vom avea validarea, vom scoate la licitație proiectul tehnic și execuția, împreună, în pachet. Asta înseamnă că, într-un orizont de timp rezonabil, nu mai mult de 3-4 luni, vom putea scoate la licitație lucrările de execuție pentru cele două centuri.“
Finanțarea, de 27 mil. euro, este asigurată de Ministerul Transporturilor prin Programul Operațional Transport 2021-2027. Proiectul de la Reșița este împărțit în două secțiuni: DN 58 (km7) – DN 58B (Moniom) și DN 58B (Calea Timișoarei, IMR) – DJ 581 (km3, Reșița-Grădinari). În ceea ce privește proiectul de la Bocșa, punctul de început al centurii va fi în dreptul cartierului Colțani, într-un sens giratoriu, iar cel de final într-o conexiune cu DN 58B în zona pasajului de trecere CF, după ieșirea din Bocșa Română.
JCS-Walter Fleck