„Birourile de Carte Funciară de la Aleşd, Marghita, Salonta şi Beiuş, de exemplu, au devenit acum birouri de cadastru, ceea ce înseamnă că nu mai e nevoie de atâtea drumuri. Acolo unde îţi depui dosarul, acolo îl şi primeşti”, explică Minel Ghincea, directorul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară din Oradea. Doritorii pot primi actele şi prin poştă, iar cei ce se grăbesc vor plăti o taxă de urgenţă de 4 ori mai mare decât taxa iniţială. „Eu mă bucur că s-a introdus taxa de urgenţă, pentru că acum nu vom mai primi telefoane, nu va mai bate nimeni la uşa mea ca să le rezolv mai repede problemele. E un lucru corect, un mod civilizat de a rezolva problema şi o modalitate bună de a elimina corupţia. În plus, 30% din banii aceştia se întorc la Oficiul de Cadastru, şi aşa am să pot să-mi motivez angajaţii şi să le plătesc orele lucrate în plus”, afirmă directorul.
Faţă de taxa normală, de 120 lei, taxa de urgenţă va fi de 480 lei şi va aduce dosarul pe masa solicitantului în termen de 10 zile, comparativ cu termenul obişnuit de 30 de zile. Taxele includ acum şi verificarea şi întăbularea, făcute ambele în acelaşi loc şi scutind cetăţenii de un drum în plus. „De asemenea, cumpărătorii nu vor mai putea fi păcăliţi aşa uşor, se face acum un desen, în funcţie de coordonate, pe care arată vecinii şi suprafaţa”, adăugă Minel Ghincea.
Monica Mateiu