Caraş-Severin, Romania

ARAD – Se pare că în drift, sport dominat până acum de bărbaţi, este totuşi loc şi pentru frumuseţe. Ramona Rusu este o tânără de 28 de ani din Arad, iubitoare de pisici şi maşini.

nă aici, nimic ieşit din comun. Nu este vorba însă de o simpla iubire nici faţă de pisici, având 22, şi nici faţă de maşini, fiind pasionata deţinătoare a şase bolizi. Pasiunea pentru maşini a pornit încă din copilărie. De mică am fost atrasă de aceste creaturi pe roţi numite maşini. M-au atras atât de mult încât la vârsta de 18 ani, când am luat carnetul de şoferi, am ştiut exact pentru ce am vrut să lupt”, mărturiseşte tânăra arădeancă. Aşa că după ce şi-a cumpărat a doua maşină, o Mazda MX5 Miata, a decis că vrea să încerce să înveţe să facă drift, derapaje controlate, şi fără să stea pe gânduri a început să modifice maşina.

Următorul lucru pe care îl ştiam este că pentru a derapa mai uşor am nevoie de un diferenţial sudat sau un LSD. Cum bani pentru LSD nu aveam, am sudat diferenţialul şi aşa a început distracţia! Aceasta nu prea era o distracţie pentru că, de fapt, nu mă pricepeam deloc!”, spune Ramona. În scurt timp, a decis că doreşte mai mult, aşa că a cumpărat un BMWe30, care timp de un an a fost folosit ca maşină de zi cu zi. În acelaşi timp, tânăra a şi lucrat la maşină pentru a o putea transforma într-una de drift, aşa că a înlocuit motorul original cu un 4.4 V8 şi a investit totodată în siguranţa maşinii, începând astfel să participe în campionatele din România şi Ungaria.

ramona-rusu1

De aici nu a mai durat mult până la primele rezultate. Astfel, după ce a depus suflet, pasiune şi multă muncă în maşină, Ramona a reuşit în 2013 să ocupe locul 3 la Queen of Europe şi locul 9 la King of Europe Street Legal. În 2014 a început cu prima etapăîn Ungaria, unde s-a calificat pe locul 1, după ce cursa o terminase pe locul al 2-lea. A urmat a doua etapă.

Următoarea etapă de QOE a avut loc la Constanţa unde, evident, vroiam să îmi fac ţara mândră de mine. Din nou am reuşit să mă calific pe primul loc datorită stilului şi corectitudinii în parcurgerea traseului, dar din păcate, ajunsăîn finală, am pierdut dintr-o greşealăşi am terminat din nou pe treapta a doua a podiumului. Între timp, am simţit o slăbire de putere a motorului şi unele probleme tehnice”.

Ajunsă acasă, arădeanca a încercat săgăsească problema însă nu a reuşit. Am simţit nevoia de a merge şi a face un test Dyno. Acolo am constatat că din cei 400 de cai pe care ar trebui să îi dezvolte motorul, aveam doar 330. Eram dezorientată puţin, ştiind că majoritatea adversarilor mei direcţi au dublu puterea maşinii mele. Am încercat să gasesc problema dar în zadar”, precizează Ramona. Însă cu toate aceste probleme, după ultima etapă a reuşit săîşi îndeplinească visul şi săcâştige locul 1 la Queen of Europe, încheind astfel sezonul pe locul 1 la Queen of Europe şi pe poziţia a doua la King of Europe Street Legal.

Acum că anul competiţional a luat sfârşit şi deja pregătirile pentru sezonul 2015 au început, oricât de egoistă aş părea, vreau să vă surprind prin ce urmează!”, a concluzionat Ramona Rusu.