CARAȘ-SEVERIN – Asta au aflat astăzi și informează public și reprezentanții sistemului public de sănătate. Serviciile se acordă în sistem off-line, fără semnarea cu cardul!
Ani de zile, pacienți, medici, farmaciști și chiar reprezentanți ai caselor de sănătate s-au plâns de sincopele PIAS-SIUI (Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate – Sistemul Informatic Unic Integrat), pe cât de costisitoare, pe atât de subdimensionată. Iar problemele s-au acutizat în ultimele zile încât nu mai pot fi ascunse sub preș.
După ce am aflat de la conducerea actuală a Casei Județene de Asigurări de Sănătate că nu există și niciodată n-au existat listele de așteptare pentru dispozitivele medicale, de care s-au plâns ani de zile atât pacienții de pe ele, cât și șefii de la sănătate de până acum, astăzi mai aflăm ceva ce se știe deja: sistemul nu funcționează!
„Referitor la problemele și sincopele apărute în sistemul informatic al asigurărilor de sănătate din ultimele zile, vă transmitem, cu girul conducerii Casei Naționale de Asigurări de Sănătate că, în prezent, se fac mari eforturi pentru reintrarea în normal. Avem rugămintea față de dumneavoastră să aveți îngăduință și să muncim împreună pentru ca asigurații să nu aibă de suferit. Să găsim soluții care să depășească această perioadă. Toate problemele ivite se cunosc și întreg sistemul depune eforturi susținute pentru ca acestea să fie depășite.“, transmite ec. Ionuț Mihai Popovici, directorul general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Caraș-Severin.
Potrivit surselor oficiale, din cauza nefuncționării Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), asigurarea accesului pacienților la servicii medicale, medicamente, materiale sanitare specifice, dispozitive medicale se face în regim off-line, fără semnarea cu cardul național de asigurări de sănătate! „CNAS menționează în mod expres că persoanele asigurate beneficiază de serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale de care au nevoie, în această perioadă. Echipa CNAS și a CJAS Caraș-Severin își cere scuze pentru inconveniențe atât asiguraților, cât și furnizorilor de servicii medicale.“, a încheiat sursa citată.
JCS-A.M.