Caraş-Severin, Romania

DOGNECEA – Asta potrivit proiectului tehnic proaspăt elaborat. Circulația de pe podul de fier din Dognecea va fi închisă începând de luni, 20 februarie, fiind redirecționată pe o variantă ocolitoare. Șeful județului amintește însă că în comună mai există un pod de beton, care poate fi folosit ca variantă alternativă!

Discuțiile cu iz mai mult sau mai puțin electoral au făcut din podul de fier de la Dognecea un real laitmotiv al problemelor județului. „Podul din Dognecea reprezintă una din sutele de priorități ale județului, sublinia Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean. Adus în aceasta stare de trecerea timpului și de miile de camioane supraîncărcate care l-au agresat în cursul zecilor de ani scurși de la revoluția din decembrie, acesta nu mai corespunde normelor de circulație!“

Șeful județului consideră că unul dintre vinovații pentru această situație este primarul comunei, Remus Rof (am încercat să-l contactăm pentru un punct de vedere pe primarul Rof, însă acesta nu a răspuns-n.r.), întrucât „basculantele acestuia sunt încărcate cu tonaje care depășesc capacitatea de portanță a podului respectiv“. Cu alt prilej, amintind de camioanele supraîncărcate ale primarului comunei, președintele CJ spunea totuși că „nu putem opri activitatea dlui Rof. Trebuie să mergem înainte cu activitatea economică pentru că acesta este cel mai important lucru. (…) Eu vreau să muncim: firmele să aibă activitate economică, noi să facem drumurile astfel încât pe ele să se poată circula cu tonaj mare. În opinia mea, oamenii care muncesc nu trebuie deranjați!“

De fapt, începând de luni, 20 februarie, podul va fi închis circulației, aceasta urmând să fie deviată pe ruta ocolitoare DJ 586 – DJ 581 – Lupac – Giurgiova – DJ 586A – Secășeni – Dognecea.

Banii primiți de la Guvern, pentru calamități, nu au putut acoperi valoarea reală a lucrărilor necesare, astfel că județul este nevoit să suporte diferența. „Suma disponibilă e insuficientă, iar timpul trecut a fost folosit pentru a întocmi documentele necesare înlocuirii podului ieșit din garanție, notează președintele CJ. DDJ a recepționat și proiectul tehnic cu listele de cantități pentru podul cel nou și soluția provizorie până la realizarea investiției. Diferența de 3 milioane, de la ce avem disponibil de la Guvern până la suma necesară, arată dimensiunea efortului care trebuie făcut de CJ pentru a rezolva nevoia cetățenilor din Dognecea. În comună exista azi, la o distanță de 900 de metri un alt pod de beton în stare bună, care poate compensa închiderea, din motive de siguranță, a celui ieșit din garanție!“

Șeful județului a precizat că era nevoie de proiectare pentru a ști exact diferența de bani pe care trebuie s-o acopere CJ, astfel încât să poată fi scoasă la licitație și reparația.

JCS-A.M.