CARAȘ-SEVERIN – Iar proverbialele ceasuri rele sunt în fiecare duminică seara, între 19 și 20. În trafic, ora de vârf zilnică este de la 10 la 11!
În primele 6 luni ale anului, cărășenii au apelat, prin 112, Poliția județului, de 5.662 de ori. Demn de notat este faptul că numărul de apeluri este în scădere cu 12,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. „Dintre acestea, aproape 60%, respectiv 3.381 de apeluri au fost efectuate din mediul urban, iar din mediul rural, inclusiv din trafic, au fost efectuate 2.281 de apeluri 112 în perioada de referință. De asemenea, se constată faptul că cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost efectuate sâmbăta și duminica, 33,1 și 33,7 apeluri în medie. În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri 112 au fost înregistrate duminica, între orele 19-20, iar ora în care au fost primite cele mai multe apeluri de la persoane aflate în trafic este 10-11.“, informează Poliția județului.
Ce sesizează cel mai mult cărășenii prin apelurile la 112?
Cele mai multe sesizări au vizat accidentele rutiere – 12,4%, stările conflictuale – 8,7%, agresiunile – 7,2%, furturile – 5,8% și amenințările – 5,6%. Toate aceste genuri de sesizări însumează 56,7% din totalul apelurilor efectuate prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență – 112.
Din fericire, numărul apelurilor care nu se confirmă a scăzut cu mai bine de 21 de procente! Chiar și așa, apelurile care nu se confirmă dețin o pondere de aproape 37,5% din total, iar pentru ele au fost aplicate peste 400 de sancțiuni contravenționale. De asemenea, a scăzut cu peste 15% numărul apelurilor efectuate de persoane anonime, fiind efectuate 356 de astfel de apeluri. Iar alte 60 de apeluri au fost apeluri non-urgente. Și au fost primite 4 apeluri abuzive, în urma cărora au fost aplicate sancțiuni contravenționale de 12.000 de lei.
Oamenii legii au ținut să amintească faptul că apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața cuiva aflat cu adevărat în pericol. În timp ce operatorul se ocupă cu un apel care nu este urgent, pe linie poate aștepta cineva care are într-adevăr nevoie de ajutor. „Apelați SNUAU 112 când aveți cu adevărat nevoie urgentă de intervenția personalului specializat!“, a încheiat sursa citată.
JCS-A.M.