CARAȘ-SEVERIN – Lista celor care se confirmă, însă, începe cu accidentele și conflictele, care sunt cele mai sesizate, redirecționate spre Poliția județului!
În prima jumătate a anului, polițiștilor cărășeni le-au fost redirecționate nu mai puțin de 6.459 de apeluri prin 112. La acestea se adaugă alte 1.899 de apeluri privind cazuri medicale, incendii de vegetație uscată și altele, la care, deși se află în competența altor structuri, Poliția a fost chemată pentru cercetări.
Ce anume au sesizat cărășenii la 112? „Majoritatea apelanților sesizează: accidente rutiere – 12,3%, stări conflictuale – 7,9%, amenințări – 6,5%, agresiuni – 6,0%, furturi – 5,2%, alte evenimente rutiere – 4,9%, violență domestică – 4%, aceste genuri de sesizări reprezentând 46,8% din totalul apelurilor efectuate prin SNUAU 112.“, precizează IPJ. Trăgând linie, am putut constata că majoritatea apelurilor ocupă, de fapt, doar 46,8% dintre sesizări. Ce reprezintă celălalt procentaj de 53,2%? O serie de alte categorii de sesizări, fiecare ocupând un procent sub 4%, în care intră și fapte penale, și fapte contravenționale, și cazuri de persoane dispărute, cu probleme medicale, chiar cu boli psihice etc. Lista ar fi prea lungă pentru a fi enumerată, după cum am putut afla de la Poliție.
Demn de notat este că a scăzut numărul apelurilor anonime cu 33,4%, fiind înregistrate totuși 421 de asemenea apeluri.
Din total, 209 apeluri au fost apeluri non-urgente. Crește însă numărul apelurilor neconfirmate! Chiar dacă evoluția este de doar 1,4 procente față de primul semestru al anului trecut, mai bine de 40% dintre apelurile efectuate prin 112 nu se confirmă.
„Au fost primite 621 de apeluri false (-25,5%) în urma cărora au fost aplicate 613 de sancțiuni contravenționale în valoare de peste 1,2 milioane lei, și 12 apeluri abuzive, în urma cărora au fost aplicate 12 sancțiuni contravenționale de 44.000 de lei. Reamintim că apelarea nejustificată a numărului 112 poate costa viața unei persoane aflate în pericol. În timp ce operatorul se ocupă de un apel non-urgent, pe linie poate aștepta o persoană care are într-adevăr nevoie de ajutor!“, transmit oamenii legii.
Aproape 60% dintre apelurile direcționate spre Poliție provin din mediul urban (3.840), „iar din mediul rural, inclusiv din trafic, au fost efectuate 2.618 de apeluri 112 în perioada de referință. De asemenea, se constată faptul că cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost efectuate în zilele de sâmbătă, 39,4 apeluri în medie, spre deosebire de perioada similară din anul 2023 când cele mai multe apeluri pe zi din săptămână au fost în zilele de vineri, 39,5 apeluri în medie. În ceea ce privește intervalul orar, cele mai multe apeluri 112 au fost înregistrate sâmbătă, între orele 19.00-20.00, respectiv 22.00-23.00, iar ora în care au fost primite cele mai multe apeluri de la persoane aflate în trafic a fost în zilele de vineri între orele 14.00-15.00.“, se arată în comunicarea transmisă redacției.
JCS-A.M.