„Este vorba de cheltuielile de campanie pentru Consiliul Local şi Consiliul Judeţean. Am avut donaţii de circa 1,3 miliarde de lei în precampanie şi circa 2,9 miliarde de lei în campanie. Am avut o sumă bună, făcută din donaţii de natură mică şi mijlocie”, a declarat Ilie Bolojan. Acesta a spus că PNL Bihor a avut una dintre cele mai bune raportări a cheltuielilor din campanie şi că raportarea este una „reală, care evidenţiază în totalitate cheltuielile şi sursa de venit a banilor”. Liberarul a apreciat că „într-o campanie nu banii sunt elementul cel mai important”.
Pensionari şi firme, pe lista de donatori
Potrivit informaţiilor furnizate de reprezentantul PNL, veniturile electorale sunt de 421.903 lei, iar totalul donaţiilor 422.460 de lei. „Am avut 75 de donatori, le mulţumesc şi aş vrea să vă uitaţi pe listă la primul donator, care este un pensionar. Şi-a donat pensia pentru campania noastră”, a subliniat Bolojan. „Pe o parte din donatori îi cunoaştem, o parte au venit la sediu să facă donaţii”, a mai spus liberalul. Sumele primite din donaţii sunt cuprinse între 400 şi 30.000 de lei. Cea mai mică donaţie a fost făcută de Bartok Ema, pensionară, iar cea mai mare donaţie de firma Atraf Timiş – filiala Oradea. Pe lista de donatori se numără şi consilieri locali şi judeţeni, dar şi consultantul financiar Dacian Palladi. Ilie Bolojan se află pe lista cu 1000 de lei. Printre donatori se numără şi unul dintre consilierii lui Ilie Bolojan de pe vreamea când era prefect de Bihor, Dumitru Ţiplea, cu 15000 lei. Printre firmele care au donat pentru campania liberalilor se numără: GIG Impex, Mobila Alfa SA, Plastor SA, Santol, Adeplast SA, Tiger Amira, Laguna Prod, Simbac, Capitalist Prod, Elion Trade, Master SA.
Apariţiile în presă, cele mai scumpe
Potrivit lui Ilie Bolojan, cea mai mare parte a cheltuielilor electorale o reprezintă publicitatea în ziare, radio şi TV, adică 203.645 de lei. Urmează cheltuielile pentru materialele promoţionale şi chiria pentru afişajul stradal, care ajung la circa 120.000 de lei. Sondajele şi serviciile de consultanţă au costat 44.000 de lei, iar restul banilor au mers pe factura de telefon, benzină, produse de birotică, etc.
Bolojan a anunţat pe această cale că aşteaptă astfel de raportări şi din partea altor partide. „S-ar putea să aveţi surprize, să vedeţi deconturi mai mici decât ale noastre, în schimb dacă veţi compara materialele publicitare apărute veţi constata că sunt mai multe”, a spus Bolojan.
Ilie Bolojan, va depune jurământul de primar în prima şedinţă a Consiliului Local Oradea, din acest mandat, miercuri de la ora 10:00.
Georgiana Anghel