Caraş-Severin, Romania

Deşi de la 1 februarie societatea a schimbat traseele şi tarifele la abonamente, conducerea nu a schiţat nici un gest prin care să informeze călătorii despre modificările intervenite. Cu excepţia unor fluturaşi minusculi, lipiţi prin unele staţii de autobuz sau tramvai, nici o vorbă. Aşa că, singura concluzie pe care o putem trage este că celor doi directori le sunt indiferente părerile cetăţenilor, fapt pentru care nici nu se sinchisesc să-i informeze.

Chiar dacă este vorba despre trasee de autobuz care înainte circulau prin Govândari în timp ce acum se opresc în Luncă. „Eu voiam să ajung până la Renk şi ştiu că traseul 2 întorcea înainte de Câlnic, aşa că am urcat. Numai că, se pare că acum nu mai merge decât până în Luncă! Nu ştiu de ce nu mai anunţă nimeni nimic…“, spune Ioan Albu.

Cum tramvaiele se strică aproape zilnic iar autobuzele nu mai vin, ne întrebăm: banii călătorilor de pe abonamente şi bilete unde ajung? În nici un caz în confortul cetăţenilor, tramvaiele devenind adevărate „autospeciale frigorifice“ când afară temperatura scade sub 0 grade. Iar în autobuze nu poţi găsi nici măcar un singur scaun nevandalizat! Şi nici la salariaţi nu merg, căci aceştia au şi uitat de termenul „mărire de salariu“, iar reducerea numărului de tichete de masă pe care ar trebui să le primescă a devenit o regulă.

Cel mai bine ar fi fost ca, atunci când traseul s-a schimbat simţitor, să se schimbe măcar şi numărul acestuia, pentru a nu induce călătorii în eroare. Dar cine să o facă? Cine să le spună călătorilor că traseul 1B este unul temporar, care va merge în Stavila doar până la reintroducerea tramvaielor?

Măsura incompetenţei managerilor societăţii Prescom este dată şi de felul în care arată site-ul companiei. Să admitem că n-ar avea bani pentru o campanie mediatică minimală prin care să le explice călătorilor noile trasee. Dacă intraţi pe site-ul companiei, veţi vedea că, la grafice sunt tot cele vechi, neactualizate, şi despre care mai şi scriu că sunt din anul 3009! Iar la harta trasee, sunt tot cele vechi, generându-se astfel haos şi dezinformare printre călători. Cât de greu i-ar fi fost SC Prescom să-şi actualizeze site-ul web?

Este clar că, în situaţia de faţă, „incompetenţa“ este cuvântul de ordine. Aşa cum incompetenţă se cheamă şi faptul că nu avem destule tramvaie pe traseu, că taxatorii le vorbesc urât călătorilor sau că mizeria din mijloacele de transport este de trei degete. Bun colaborator cu Mircea Popa şi fost viceprimar, domnul Gheorghe Marchiş nu se prea sinchiseşte să urce în mijloacele de transport în comun şi să-şi verifice subalternii, aşa cum unii primari o fac sau o făceau. Încercaţi domnule director şi după aceea sunt sigur că veţi reuşi să înţelegeţi atitudinea reşiţenilor faţă de Prescom!

Cristian Franţ