Caraş-Severin, Romania

REȘIȚA – După 9 manșe competiționale și două zile pline de motorsport reșițean, Emil Ghinea a câștigat ediția din acest an pe traseul din Valea Domanului. Această reușită o încununează pe cea din 2022, când același pilot devenea King of the Hill pe cei 4750 metri ai etapei reșițene!

Surpriza frumoasă a Cupei Reșița 2023 a fost prezența a doi reșițeni pe podiumul absolut, cu George Șchiopulescu bifând prima clasare în Top 3 al unei etape de viteză în coastă, pe poziția secundă, respectiv cu Claudiu Ciucă pe a treia treaptă a podiumului, acesta din urmă consolidându-și poziția de lider al categoriei I cu maxim de puncte după 3 etape consumate.

Podiumul a fost 100% reșițean în ierarhia Grupei 5 și a clasei 5B, unde învingătorul Darius Vîlsan a fost urmat, în ordine de Andrei Precup și Răzvan Gosta, toți fiind „absolvenți” de 10 ai școlii reșițene. A fost o etapă de succes pentru oamenii locului, cu Gabriel Găman câștigător al Grupei 6 și clasei 6A, respectiv cu juniorul Mircea Avramescu învingător al clasei 6B. La clasa 7B, un alt pilot pentru care Reșița este a doua casă, Victor Ioan, pe un Suzuki Swift Sport, a prins ultima treaptă a podiumului. Victor Ioan l-a avut în antrenamente pe post de copilot chiar pe tatăl său, Romulus Ioan, nimeni altul decât directorul combinatului siderurgic reșițean.

La ediția din acest a Cupei Reșița, etapă din calendarul Campionatului Național de Viteză în Coastă, s-au prezentat la start 50 de piloți de la mai multe categorii! Publicul spectator i-a putut vedea în întrecere pe cunoscuții Octavian Ciovică, conducând Radical SR8 RS și Emil Ghinea, cu mașina Norma M20-F. De asemenea, reșițenii n-au lipsit din concurs, Claudiu Ciucă, cu Seat Leon Cupra TCR și Andrei Precup, cu Seat Toledo TDi. Printre elevii școlii reșițene ACM Sport, coordonată de multiplul campion absolut de viteză în coastă Lucien Hora, s-au numărat frații Gabriel și Marcel Găman, Iovan Petru, Mircea Avramescu jr., Răzvan Gosta și Darius Vîlsan.

Pasionații de vehicule tunate au putut admira mașini istorice, de exemplu Dacia 1300 sau Audi Quattro, dar și modele mai actuale de Porsche sau Tesla. Din păcate, evenimentul din acest an n-a fost lipsit de accidente, câteva mașini fiind avariate pe traseu.

Cupa Reșița a fost așa cum o știu de 14 ani, eu nu am avut nicio absență aici din 2010, de când concurez. Traseul s-a mai denivelat puțin, dar nu a fost o problemă. Traseul din Valea Domanului e un traseu foarte rapid, din punctul meu de vedere. E un traseu de viteză, dar are și câteva zone tehnice, un traseu cu multe secrete pe care a trebuit să le descopăr. Au fost niște viraje mascate care de fapt au mers plin, dar mie în mașină mi-au dat senzația că nu ar merge plin. E unul din traseele mele preferate, alături de Rânca și Baia Mare.”, a spus Emil Ghinea, câștigătorul Cupei Reșița.

Unul dintre cei mai buni piloți care au participat în acest an la Cupa Reșița, Octavian Ciovică, a spus: „Revin cu drag tot timpul la etapa de la Reșița și această cursă mi-a plăcut și îmi place extraordinar de mult. De la urcare la urcare am fost în grafic din punct de vedere al mașinii pentru că, în ultimele etape, am avut foarte multe probleme tehnice. A fost un weekend plin în Valea Domanului și de fiecare dată când revin pe acest traseu mă gândesc să câștig <<King of the Hill>>, dar și Cupa Reșița. Asfaltul a fost neschimbat, extrem de aderent, dar căldura n-a fost cel mai mare avantaj al meu, mai ales din punct de vedere al anvelopelor pe care le-am folosit. Obiectul meu din acest sezon este să câștig ambele campionate și să-mi păstrez titlul de campion național absolut.

Pilotul de la CB Rally, reșițeanul Claudiu Ciucă, a precizat: „Am participat la Cupa Reșița 2023 cu o mașină nouă, cu un setup nou și care are aproximativ 400 de kg în plus față de ceea ce sunt eu obișnuit. Prima urcare a fost OK, dar a trebuit să mai umblu puțin la setup-ul mașinii. Cred că la prima urcare am înmuiat suspensia cam mult și am atins asfaltul cu partea de jos a mașinii pe frânări și pe unele viraje. A trebuit să schimbam câteva lucruri. Obiectivul pe care mi l-am propus în acest an la Cupa Reșița a fost clasarea în top 5. Asfaltul a fost ușor murdar și mi s-a părut un pic <<bumpy>>, adică mașina a devenit un pic săltăreață, dar în principiu virajele au fost aceleași. Am participat în ambele campionate până acum, și la masters și la coastă, la toate etapele organizate și conducem la clase și la categorie.

„Această etapă a fost una mult așteptată și a fost a treia pentru mine din actualul campionat. Prima a fost la Mediaș, iar a doua a fost la Rânca. Asfaltul a fost super bun, vremea a fost bună și ca și un obiectiv mi-am propus să câștig cât mai multe etape în acest campionat. După părerea mea, concurența a fost foarte dificilă, iar adversarii mi-au fost doi prieteni de-ai mei, este vorba despre Darius Vîlsan și Andrei Precup. Adică, alți doi reșițeni”, a declarat pilotul reșițean Răzvan Gosta.

„A fost super la Reșița, nu pentru că ar fi acasă pentru mine, ci pentru că este un traseu legendar, pe care-l apreciază toți colegii. Mașina a funcționat așa cum mi-am dorit, iar asfaltul a fost bun față de alți ani. Participarea la secțiunea mea a fost numeroasă, am avut șase mașini Dacia înscrise la start. În Campionatul Național sunt patru categorii la secțiunea mea, iar eu fac parte din prima, unde Dacia mea este printre mașinile cel mai puțin modificate. Aceasta a fost prima etapă pentru mine din acest an și obiectivul meu este să mai participat la alte trei etape.”, a adăugat și Andrei Rotaru, pilot de Dacia 1300 și reprezentant al mașinilor istorice.

JCS-Ștefan Moraru