Caraş-Severin, Romania

CARANSEBEȘ – Managerul Spitalului Municipal de Urgență Caransebeș (SMUC) adaugă că a pregătit și el vreo 3-4 dosare pentru a le înainta către instituțiile abilitate. Adrian Dumbravă și-a motivat gestul prin faptul că nu-și poate asuma ceea ce au făcut cei care au fost înaintea lui la conducerea spitalului și nu se sfiește să vorbească de fapte de corupție!

„Am găsit lucruri care, mie cel puțin, mi se par nelegale. Eu îmi asum toată situația spitalului din trecut, în sensul că o preiau și încerc să o îndrept, dar faptele celor care au fost înaintea mea nu pot să mi le asum și acolo unde consider că sunt elemente care au condus la prejudicii atât de ordin financiar, cât și legal, că suntem în procese, am adunat toate materialele ca să le înaintez mai departe instituțiilor abilitate. Recunosc, și poate nu ar trebui să vă spun, au fost sesizări și din partea acestor instituții care mi-au cerut documente cu privire la unele fapte nelegale, ca să nu zic de corupție, care s-au desfășurat în cadrul spitalului în anii trecuți. Există 3-4 dosare care vor fi transmise către organele abilitate, cu toate lucrurile mai puțin ortodoxe pe care le-am găsit la spital”, a explicat Dumbravă. Întrebat concret despre ce fapte e vorba, managerul SMUC a spus că „de toate, de la semnături pe contracte până la angajări”.

Despre contractele încheiate în dezavantajul spitalului, dar în favoarea unor firme private, a vorbit recent și juristul Alin Simeria, în plenul consiliului local, acolo unde a prezentat aleșilor situația proceselor cu diverse firme cu care SMUC are contracte. Potrivit lui Simeria, cele mai multe din procese sunt pentru neplata facturilor, deși sunt și cazuri de firme tolerante, care somează spitalul chiar și după ani de zile.

Juristul spitalului a și dat un exemplu de contract dezavantajos pentru spital: „ Din punct de vedere financiar, cel mai mare litigiu îl avem cu CMI Marinescu, fostul operator de laborator de analize, la care avem o datorie de 1 milion de lei pentru servicii neachitate și o penalitate de întârziere de 3 milioane de lei. A fost un contract dezastruos, cu 0,15 la sută penalități pe zi, încheiat în 2015, semnat de dl Horia Irimia, managerul de atunci. Mai sunt contracte dintre acestea dezavantajoase, care ne pun în situația să plătim penalități foarte mari și nici nu putem să le câștigăm pentru că odată ce ai semnat un contract, trebuie să-l respecți”.

JCS-R.M.