După ce anul trecut consilierii locali reşiţeni au aprobat demararea procedurilor necesare pentru a schimba puţin Lunca Bârzavei, acum aceştia şi-au dat girul şi pentru primul pas făcut înspre concretizare, adică studiul de fezabilitate privind reabilitarea carosabilului, amenajarea de locuri de parcare şi piste pentru biciclişti.
Iniţiativa, pentru care aleşii locali au decis să cheltuiască nu mai puţin de 12,34 milioane de lei pentru cel mai mare cartier al Reşiţei, va presupune cheltuieli de construcţii şi montaj de 10,71 milioane de lei şi are ca durată de execuţie 24 de luni.
Hotărârea se doreşte a fi, astfel, o continuare a încă uneia, care prevede ca aceleaşi facilităţi să fie făcute şi pe Bdul Republicii. Proiectul vizează refacerea drumului, amenajarea de parcări şi de piste pentru biciclişti pe Bdul Muncii (în întregime), Str. Făgăraşului (în întregime), Calea Caransebeşului (pe tronsonul dintre Str. Făgăraşului şi Bdul Republicii), Str. Ţarcului, Str. Progresului şi Aleea Herculane.
Investiţia va urmări reabilitarea carosabilului, extinderea parcărilor, introducerea pistelor de biciclişti, reabilitarea trotuarelor şi amenajarea de zone verzi. „Aceste lucrări sunt necesare având în vedere starea de degradare a carosabilului – gropi, denivelări, fisuri –, lipsa locurilor de parcare, faptul că circulaţia pietonală pe trotuare este îngreunată din cauza staţionării dezorganizate a autoturismelor, inexistenţa rampelor la trotuare în zona intersecţiilor şi a trecerilor de pietoni, starea de degradare a trotuarelor şi faptul că circulaţia bicicliştilor se realizează dezorganizat“, se arată în expunerea de motive, semnată de Mihai Stepanescu, primarul Reşiţei.
De fapt, la Reşiţa, nu sunt primele iniţiative de acest gen. S-au aprobat reabilitări de carosabil, amenajări de noi parcări şi construirea de piste de biciclete, însă lucrările n-au putut fi, din păcate, simţite şi de cetăţenii urbei. Reşiţa este unul dintre puţinele municipii unde circulaţia bicicletelor este interzisă în Centrul civic sau chiar în parcurile unde chiar există piste pentru ele. Iar amenajarea lor ar însemna, în momentul de faţă, ca bicicliştii să fie obligaţi să circule prin gropile de canale…
De asemenea, şoferii spun că Reşiţa este poate singura urbe unde, în cel mai mare cartier, în Lunca Bârzavei, există un indicator care avertizează asupra faptului că drumul este cu denivelări, lucru specific pentru sătucuri în care nu s-a găsit nimeni să niveleze uliţele. Asta ca să nu mai amintim denivelările din trotuar moştenite de ani buni, din Luncă şi din Lunca Bârzavei, ori din zona pasajelor…
Antoniu Mocanu