REȘIȚA – Asta și-a propus să obțină Primăria Reșița, prin internalizarea serviciilor de salubritate stradală!
Curățenia orașului, în speță orarul de efectuare a acesteia, a fost dezbătută și ea în cadrul ședinței Consiliului Local din 30 decembrie 2024, complementar aprobării Regulamentului de organizare și funcționare a Serviciului Public Direcția pentru Întreținerea și Repararea Patrimoniului Consiliului Local, Serviciul de Iluminat Public și Deszăpezire. Dacă adaptarea orarului de efectuare a curățeniei la trafic va trebui convenită deocamdată cu prestatorul de servicii, de la 1 februarie nu va mai fi cazul, întrucât Primăria nu va mai prelungi contractul cu acesta.
„Avem contractul doar până în februarie. După ce Supercom ne-a lăsat, necâștigând licitația la deponeu, ne-a preluat Brantner din voleu. Preluăm noi de la 1 februarie și ne referim aici la: măturat, la curățenia stradală și la colectarea tuturor deșeurilor din domeniul public, parcuri, bulevarde, ceea ce nu face Brantner în mod curent în gestiunea deșeurilor. Supercom făcea serviciul cam cu 250.000 lei pe lună, Brantner ne-a cerut 350.000, iar când am scos la licitație, ne-a cerut 460.000. Lucru care m-a enervat și am zis: lasă, facem noi cu 200.000 pe lună, în casă.“, a explicat primarul Ioan Popa.
Ideea internalizării serviciilor de salubrizare stradală nu este chiar una nouă, în condițiile în care prețul de achiziție al serviciilor de salubrizare stradală a tot crescut pe parcursul ultimilor ani. Potrivit viceprimarului Daniel Călin, în varianta internalizată, activitatea ar putea fi executată chiar în intervalul 150.000 – 160.000 de lei pe lună, ceea ce ar permite ca, doar din economii, într-un an, Serviciul să se poată dota cu tot ce este necesar pentru o prestație de o calitate superioară.
Înainte de a vorbi despre economiile viitorului, care ar putea fi cuprinse între 1,8 – 2,4 mil. lei, Consiliul Local a aprobat încă din noiembrie 2024 suma de 280.000 de lei pentru două mașini de măturat stradal, pentru a căror achiziționare s-au efectuat deja deplasări în Olanda și Germania. În ceea ce privește personalul, se estimează că va fi necesară și angajarea unui număr de 30 de oameni pentru măturatul stradal.
JCS-Walter Fleck