Caraş-Severin, Romania

Începând cu obligaţiile declarative aferente lunii ianuarie, cu termen de declarare la 25 februarie 2011, contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilaţi vor utiliza un singur formular, şi anume „Declaraţia 112“, ce va fi transmis numai autorităţii fiscale competente. În acest formular au fost integrate informaţiile ce se regăseau în declaraţiile fiscale depuse de angajatori, precum şi declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor, eliminându-se informaţiile redundante.

Prin aplicarea noii proceduri s-a renunţat complet la formularul 102 („Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale“) şi la declaraţiile privind evidenţa nominală a asiguraţilor ce trebuiau depuse la fiecare din cele trei instituţii care gestionează sistemul de asigurare socială.

Este vorba despre AJOFM, Casa de Sănătate şi Casa de Pensii. Până la data de 1 iulie 2011, contribuabilii vor putea depune formularul fie on-line, fie la ghişeu. După această dată, depunerea on-line devine obligatorie.

Anca Preda