Caraş-Severin, Romania

REŞIŢA – Suma, în lei fără TVA, pentru realizarea infrastructurii tramvaiului, a atras în cursă două asocieri de firme. Acestea şi-au depus ofertele, procedura continuând spre începerea efectivă a lucrărilor!

Nu demult, primarul Ioan Popa spunea că va fi înjurat de oameni pentru că tot oraşul va fi răvăşit de lucrări, mai ales de cele pentru tramvai, iar circulaţia rutieră, cu rute ocolitoare încă nepregătite, va fi un calvar. Ei, bine, lucrurile nu sunt prea departe de îndeplinire…

Municipalitatea reşiţeană a ajuns la momentul analizei ofertelor depuse pentru proiectul de modernizare a transportului electric şi amenajarea infrastructurii acesteia. A cerut deja clarificări ofertanţilor, următorea etapă, evaluarea tehnică, având ca termen limită data de 16 iunie. După care urmează evaluarea financiară, deliberarea şi atribuirea. Proiectul a fost împărţit în două loturi, pentru fiecare dintre ele existând aceiaşi doi ofertanţi.

Este vorba despre: Asocierea Strabag SRL – Mari Vila Com SRL, din care fac parte Strabag, ca lider de asociere şi terţ susţinător, Mari Vila ca prim asociat, iar Electroechipament Industrial SRL şi Calor Grup SRL în calitate de subcontractanţi; Asocierea TramWorks, formată din Alstom Transport SA, ca lider de asociere, SC Deliver Lex Trans SRL ca prim asociat, lista fiind încheiată de cel de-al doilea asociat, Antrepriza Construcţii Căi Ferate SA.

Vorbim totuşi despre 166 de milioane de lei, licitaţia deschisă derulându-se atât prin SICAP, cât şi la nivel european. Potrivit SICAP, procedura se desfăşoară online, dar fără licitaţie electronică! Criteriul de atribuire îl constituie cel mai bun raport calitate-preţ.
Cei 166,66 de milioane de lei sunt împărţiţi între primul lot, care primeşte 81,35 de milioane, celui de-al doilea revenindu-i 85,31 milioane de lei (toate sumele sunt fără TVA).

În primul lot sunt cuprinse relocarea şi protejarea reţelelor de utilităţi, dar şi asigurarea celor necesare obiectivului, inclusiv branşamente la gaze naturale, apă, canalizare, demontarea structurilor vechii linii electrice aeriene de contact a tramvaiului şi construirea celei noi, reabilitarea pasajului Triaj, reabilitarea şi modernizarea depoului şi autobazei, cu hale de întreţinere, spălătorie, vopsitorie şi birouri, construirea unei noi structuri pentru gararea tramvaielor, construirea căii de rulare în zona înierbată şi în spaţiile asfaltate, construcţia instalaţiei de cabluri pentru alimentarea tramvaiului şi montarea unei staţii de redresare.

Cel de-al doilea lot cuprinde plantări de arbori şi amenajarea spaţiilor verzi, realizarea de branşamente electrice, modernizarea infrastructurii rutiere şi pietonale, construirea infrastructurii velo, modernizarea zonelor pietonale Piaţa Republicii şi strada Ineu, reabilitarea pasajelor Doman şi Libertăţii, demontarea structurilor vechii linii electrice aeriene de contact a tramvaiului şi construirea celei noi, construirea căii de rulare în zona asfaltată, construcția instalației de cabluri de alimentare pentru tramvai și montarea unei stații de redresare, construirea şi amenajarea de spaţii de parcare auto, înlocuirea şi amplasarea de cămine şi guri de scurgere de-a lungul traseului investiției, inclusiv pentru captarea apelor pluviale și reorganizarea rețelei de canalizare pluvială în Piața Republicii.

După toate procedurile şi semnăturile, totul ar trebui să se încheie în 30 de luni.

JCS-A.M.