Se spune că una din ideile pe care se bazează afacerile ar fi aceea că oamenilor le place să cumpere ce e mai scump. Putem vedea acest lucru chiar în Reşiţa. Nu întâlneşti oameni la bibliotecă sau la vreo expoziţie. Întâlneşti sute de oameni în supermarket-uri.
Avem o serie de magazine mari. Şi nici unul dintre ele nu se poate plânge de lipsa clienţilor. Există zile în care aceiaşi oameni care se plâng că nu pot să trăiască din salariile minuscule se calcă în picioare printre rafturi, pentru ca măcar câteva clipe să simtă „plăcerea shopping-ului“. Şi cine are de câştigat din toată această tevatură?
Doar marile magazine, care la fiecare pas au reclame prin care ni se explică că merităm să cheltuim sau că un credit îţi dă încredere… În schimb, de pierdut nu are numai omul de rând, ci şi micile magazine, care dau faliment unul după altul.
„Pentru mine e o metodă de relaxare, de socializare. Ies cu prietenele în oraş, mai stăm la un suc apoi mergem prin magazine“, ne-a spus ieri Oana Rotariu. „Supermagazinele urcă de multe ori artificial preţurile. S-a demonstrat acest lucru la alimente“, e de părere Ilie Ţunea.
Până la urmă să nu dăm vina pe marile magazine. Că doar se ştie, nu e prost cel care cere, ci acela care dă!
Nina Curiţa