REȘIȚA – După actualizare, valoarea totală urcă la 74 de milioane de euro. Primăria cofinanțează 2%. Întrebat despre cel mai costisitor proiect al orașului, primarul Ioan Popa a lămurit misterul fazelor acestuia, trei la număr, în valoare inițială de câte 20 de milioane de euro fiecare!
Proiectul a trebuit să fie „tăiat” în bucăți nu pentru că ar fi cerut asta Comisia Europeană, ci pentru că Guvernul a decis ca proiectele de mobilitate urbană să nu depășească această valoare. Făcând un calcul simplu, rezultă o valoare totală de 60 de milioane de euro.
Între timp, însă, actualizarea de prețuri ridică valoarea proiectului cu aproximativ 35%. „Adică, la fiecare «felie» mai trebuie atașați cam 5 milioane de euro. Ajungem la aproximativ 74 de milioane!”, a explicat Ioan Popa.
Cheltuiala primăriei însă se ridică pe la 5-6 milioane de euro deoarece, pe lângă contribuția de 2%, mai trebuie să acopere o serie de lucrări cuprinse în proiect, dar pe care Uniunea Europeană nu le finanțează. Aceste calcule nu includ și valoarea tramvaielor, întrucât ele fac parte dintr-un alt proiect negociat direct de Ministerul Dezvoltării, care suportă și costurile. Valoarea tramvaielor înseamnă alte 27 de milioane de euro. Ceea ce înseamnă că vorbim despre o investiție care „sare” un pic de 100 de milioane de euro.
JCS-Ionel Ivașcu