CARANSEBEȘ – Șeful județului a explicat de ce aeroportul din municipiu a fost cea mai bună alegere pentru exercițiul militar ce se va derula în următoarele două luni!
Romeo Dunca a vorbit despre avantajele aeroportului din municipiul de pe Timiș și Sebeș în contextul exercițiului NATO și al contractului semnat de administratorul obiectivului. „Mi-a spus că semnează un contract important, că are posibilitatea să achite datoria și dorește ca, în continuare, să facă mult și să investească acolo să crească foarte mult calitatea și ceea ce se întâmplă acolo. Lucru pe care îl susțin!“, a subliniat președintele CJ, explicând de ce aeroportul din Caransebeș a fost o opțiune bună: „În primul rând, strategic, Caransebeșul este important. E un aeroport care are o suprafață mare la dispoziție, e un culoar de zbor important, cu condiții meteorologice bune, blânde, nici măcar ceață nu e aici cum e la Timișoara, fiindcă suntem undeva la cota 200 și ceva. Și e un aeroport care e liber de orice obligații. Practic, oricine poate veni, primul venit poate să-și organizeze munca așa cum dorește. Dacă ar fi vrut să meargă la Timișoara, acolo e circulație, este restrictiv, oricine vine trebuie să țină și de regulile obligatorii din cauza activității care se desfășoară acolo. Ori aici este un fel de El Dorado pentru ei, vor putea să facă ce vor, sigur în limita legii. Își vor putea desfășura activitatea și eu cred că asta va însemna pe viitor și alte deschideri.“
Între timp, pentru desfășurarea în bune condiții a exercițiului, în această perioadă, se derulează o serie de lucrări pentru îmbunătățirea infrastructurii aeroportuare, ținând cont că exercițiul se derulează în perioada 1 aprilie-2 iunie, cu 900 de militari, sub coordonarea statului german. Chiar și așa, șeful județului crede că la Caransebeș sunt întrunite toate condițiile: „Aeronavele NATO pot să aterizeze și pe drumul de centură. În anumite situații, avioanele militare nu au nevoie de foarte multe condiții. Gândiți-vă că ele aterizează și pe puntea portavioanelor, care are 150-200 de metri. Pentru aeronave militare, pista este foarte bună.“
În contextul pericolului pe care îl reprezintă Rusia, șeful județului a declarat: „Acuma, sigur, poți să spui că ar fi un pericol că vine NATO aici, o atenționare pe zona asta, în condițiile unui conflict. Dar România este parte a NATO, nu putem să fim în NATO numai pe jumătate sau numai când ne convine. E un efort, o alianță unde avem și anumite obligații. Eu personal, dacă ar fi fost să aleg, i-aș fi trimis la Tulcea. Știți cum e, dacă se supără rușii pe noi… Acum ei motive să se supere oricum au, pe toată lumea.“
Să n-avem bucuria hienei!
Oficialul a precizat că, până la sfârșitul lunii iunie, administrația aeroportului ar trebui să-și achite jumătate din datorie. Vorbim de o datorie totală de 3 milioane de lei, adică 600.000 de euro, din care să achite 300.000 de euro, plus redevența până la acea dată, pe anul 2024, și chiria la zi. „Ceea ce înseamnă un impact ok. De unde iată că avem bani să ne cumpărăm niște excavatoare. (…) Dacă acum plătește 300.000 de euro, garanțiile sunt suficiente. Și eu vă spun sincer, ca și fost om de afaceri, că eu aș opta pe plaja aceasta, adică să ne dea jumătate din bani și să reeșalonăm ceilalți 300.000 pe o perioadă de încă 3 ani. Să-și plătească obligațiile la zi și diferența de bani pe care-i încasează să o folosească pentru dezvoltarea aeroportului. Ăsta ar fi câștigul nostru, nu să punem mâna pe bani și să luăm acuma toți banii și să ne bucurăm. Asta e bucuria hienei, care ia și mușcă, și rupe tot ce poate. Eu n-o să fiu pentru această variantă!“, a încheiat Dunca, referindu-se la propunerea consilierului Ioan Crina ca aeroportul să cesioneze contractul pentru acoperirea restanțelor.
JCS-A.M.