CARAȘ-SEVERIN – Printr-un proiect-pilot, Romsilva își propune să modernizeze modul în care își valorifică infrastructura de cazare, transformând cabanele silvice într-o rețea turistică atractivă la nivel național. Proiectul se va derula în mai multe județe din țară, printre care și Caraș-Severin!
Regia Națională a Pădurilor-Romsilva se pregătește să lanseze un amplu proiect-pilot ce urmărește transformarea cabanelor aflate în administrarea sa într-un brand turistic unitar, cu identitate proprie și promovare profesionistă, potrivit informațiilor publicate de Profit.ro. Inițiativa are ca obiectiv modernizarea modului în care aceste spații sunt promovate și integrate în piața turistică, printr-o strategie coordonată de marketing și vânzări.
Pentru prima etapă a proiectului, Romsilva intenționează să deschidă conturi oficiale pentru fiecare unitate de cazare pe principalele platforme de rezervări online, precum Booking.com, Airbnb, Expedia și Trip.com. Cabanele vizate se află în județele Ialomița, Prahova, Bistrița-Năsăud, Neamț, Harghita, Iași, Caraș-Severin, Vâlcea și Bihor. În Caraș-Severin, Direcția Silvică administrează zece spații de cazare: Cabana turistică „Poiana Mărului“ Oțelu Roșu (10 locuri), Cabana „Schit“ Băile Herculane (8 locuri), Camping „7 izvoare“ Băile Herculane (60 locuri), Cabana turistică „Berzovița“ Moldova Nouă (12 locuri), Cabana turistică „Valea Bei“ Sasca Montană (12 locuri), Cabana turistică „Buhui“ Anina (13 locuri), Cabana turistică „Smida“ Bocșa Montană (14 locuri), Cabana turistică „Gârnița“ Bocșa Română (10 locuri), Cantonul silvic „Semenic“ Nera (11 locuri), Cabana turistică „Cozla“ Berzasca (17 locuri). Toate aceste unități ar putea fi integrate în viitorul brand „Cabanele Romsilva“. Dintre acestea, doar două unități de cazare, Cabana Buhui și Campingul 7 Izvoare, sunt incluse în proiectul-pilot.
Pentru implementarea proiectului, Romsilva va desfășura un studiu de piață menit să evalueze potențialul economic, preferințele clienților și tendințele din sectorul turistic. Proiectul prevede și crearea unui website unitar pentru brandul turistic. De asemenea, vor fi încheiate parteneriate cu agenții și tour-operatorii pentru vânzarea de pachete turistice, sejururi tematice sau programe pentru grupuri. Printre activitățile ce ar putea fi incluse în ofertele viitoare se numără drumețiile, birdwatching-ul, pescuitul, ciclismul sau programele wellness. Strategia va include și o serie de promoții: early booking, last minute sau sejururi lungi.
Procesul de consultare cu mediul privat prevede organizarea unor întâlniri individuale între reprezentanții Romsilva și operatorii economici interesați. Companiile își pot anunța intenția de participare până la data de 19 decembrie, iar invitațiile la sesiuni vor fi transmise în perioada 22–23 decembrie 2025, când vor fi comunicate ziua și ora întâlnirilor, informează Profit.ro.
JCS-Nicoleta Moraru
FOTO: ROMSILVA
