Caraş-Severin, Romania

Din păcate, deocamdată această zonă metropolitană e doar teorie care beneficiază doar de teorie. Prefectul de Timiş, Ovidiu Drăgănescu, a anunţat ieri că pe următorii patru an, Timişoara are proiectate a fi realizate numeroase studii de fezabilitate, toate legate de zona metropolitană. Aici includem un studiu de fezabilitate pentru rezolvarea circulaţiei rutiere în zona metropolitană, un alt studiu pentru dezvoltarea unui concept integrat de transport intermodal pentru viitoarea zonă. Alte proiecte întregesc ideea de integrare a comunelor periurbane. Un exemplu în acest sens este centura feroviară a Timişoarei, un proiect care va scoate calea ferată din oraş. De această investiţie nu sunt prea fericiţi câţiva dintre primarii din zona pe unde centura feroviară va trece. Iar direct „beneficiare” sunt Giarmata şi mai apoi Sânandrei, localităţi pe unde această nouă cale ferată ar trece. „În general s-a încercat ca această linie să intre doar pe păşunile comunelor. Deocamdată este doar proiect, primăriile mai au de retrocedat pământ către oameni, dacă amplasamentul va coincide cu terenul retrocedat, îi vom despăgubi pe oameni”, ne-a declarat Drăgănescu. „Vor fi despăgubiţi la preţul pieţei”, ne asigără ferm reprezentantul Guvernului în teritoriu! Legat cumva tot de zona metropolitană, dar cu efecte directe asupra Timişoarei, sunt investiţiile imediate estimate de primărie în domeniul drumurilor locale, de 132 de milioane de euro. De asemenea, mult discutatul drum Timişoara Maşloc, cu „afectare” directă a Dumbrăviţei şi Giarmatei, localităţi devenite dormitor pentru cei care au vândut blocul la oraş şi şi-au luat casă pe pământ, trebuie finalizat în acest an. Pe teren, situaţia nu e prea clară în acest sens…Din lista investiţiilor nu lipseşte aeroportul internaţional Timişoara. Aici se vor întâlni un nou drum de acces rutier, o nouă cale ferată dar şi o linie de transport comun care să lege poarta aeriană de Timişoara.