Caraş-Severin, Romania

BĂILE HERCULANE – Tinerii arhitecţi timişoreni de la Asociaţia Locus au lansat un nou proiect în vederea promovării Băilor Neptun: IGotMarked!

Este un proiect inedit, pentru că de această dată este implicată mult mai activ şi comunitatea locală. Pe parcursul a 30 de zile, cu ajutorul fotografiilor, ilustratelor poştale sau oricăror altor înscrisuri, tinerii arhitecţi vor să reconstruiască digital Băile Neptun. Mesajul principal al acestei campanii este faptul că patrimoniul cultural a ocupat şi ocupă un loc esenţial în memoria colectivă. Cei de la Asociaţia Locus au precizat, de asemenea, că promovarea patrimoniului balnear al stațiunilor balneoclimaterice se va face prin intermediul unui hibrid de evenimente culturale ce vor îmbina două teme importante: patrimoniul cultural și comunitatea culturală.

„Lansăm IGotMarked, platformă de promovare și valorificare digitală a patrimoniului cultural al Băilor Herculane. Primul pas în proiect! Căutăm amintirea ta! Timp de 30 zile colectăm amintiri, atât texte, cât și fotografii sau cărți poștale vechi cu ajutorul cărora vom reconstrui digital Baia Neptun, cel mai important monument de arhitectură balneară din România. Om cu om salvăm patrimoniul. IGotMarked contribuie la salvarea și conservarea patrimoniului construit al Băilor Herculane, promovarea patrimoniului balnear al stațiunilor balneoclimaterice prin intermediul unui hibrid de evenimente culturale ce vor îmbina două teme: patrimoniul cultural și comunitatea culturală. Cândva, alături de prieteni sau de familie, cu toții am fost la Băi. Ne amintim cu drag mirosul de sulf, spațiile maiestuoase ale clădirilor istorice, plimbările lungi pe promenadă sau traseele până la Foișoare. Multe lucruri ne leagă de Băi, dar cel mai mult ne leagă amintirea că odată aceste locuri ne vindecau. Înscrie și tu amintirea ta de la Băi!“, au arătat cei de la Asociaţia Locus.

Reamintim că IgotMarked al Asociaţiei Locus a fost considerat în luna ianuarie a acestui an cel mai bun proiect de comunicare a patrimoniului, realizat de către un ONG, proiectul obținând și o finanțare de 10.000 de euro.

JCS-Nicoleta Moraru