Toate autoturismele noi cu normă de poluare Euro 4 şi care sunt echipate cu motoare ce nu depăşesc 2.000 de centimetri cubi erau scutite de la taxe începând cu data de 15 decembrie 2008.
Măsura a fost însă valabilă doar până acum câteva zile, deşi aceste maşini nu poluează aşa cum o fac multe altele aduse în judeţ şi care au chiar şi 15-16 ani de folosinţă. Data de 15 februarie a fost termenul limită pentru scutirea de la taxare a autoturismelor de acest tip, cumpărate în 2009, dar neînscrise până acum în circulaţie.
De exemplu, pentru o Dacie Logan, taxa de primă înmatriculare începe de la 360 de euro şi poate să depăşească chiar şi 750 de euro. Asta dacă decideţi să achiziţionaţi versiunea cu cea mai mare emisie de noxe. Cărăşenii care îşi achiziţionează astfel de maşini trebuie mai întâi să treacă pe la filiala judeţeană a Registrului Auto Român.
Aici, situaţia s-a mai liniştit; la mijlocul lui 2008, pe poarta RAR intrau zilnic 80, poate chiar şi 100 de maşini, dar acum numărul lor a scăzut simţitor. Pentru a ajuta industria constructoare de maşini, la sfârşitul anului 2009 Guvernul cerea Comisiei Europene prelungirea cu şase luni a perioadei de scutire de taxare pentru acest gen de autovehicule, însă oficialii de la Bruxelles nu au fost de acord.
După scrisori şi rugăminţi, CE a acceptat ca perioada în care acest tip de maşini să poată fi înscrise cu taxa auto de 0 lei să se prelungească pentru încă 45 de zile, asta doar pentru cei care le-au cumpărat până în ultima zi a anului trecut şi care nu au putut fi înscrise.
Anca Preda