Caraş-Severin, Romania

Municipalitatea de pe Bârzava a dat, săptămâna aceasta, startul preluării de cereri pentru acordarea alocaţiilor de susţinere a familiei, prin intermediul Serviciului Public de Asistenţă Socială din cadrul Primăriei Reşiţa. Este vorba despre alocaţiile familiale complementare şi cele de susţinere a familiilor monoparentale.

În cazul alocaţiei complementare, aceasta se acordă numai familiilor al căror venit net mediu lunar pe membru este de maximum de 370 de lei, pe tranşe de venituri. Astfel, pentru cei care au sub 200 de lei, cuantumul alocaţiei este de 30 de lei, dacă familia are un copil, de 60 de lei dacă are doi copii, de 90 de lei dacă are trei copii, respectiv de 120 de lei dacă are patru sau mai mulţi copii.

Cei ale căror venituri depăşesc 200 de lei, dar se încadrează în limita maximă de 370 de lei, beneficiază de alocaţii astfel: 25 lei de lei pentru familia cu un copil, 50 de lei pentru cele cu doi copii, 75 de lei pentru cele cu trei copii, respectiv 100 de lei pentru cele cu patru sau mai mulţi copii.

Pentru familiile monoparentale, în cazul în care venitul net mediu lunar pe membru este de până la 200 de lei, cuantumul alocaţiei de susţinere este de 50 de lei pentru familia cu un copil, de 100 de lei pentru cea cu doi copii, de 150 de lei pentru cea cu trei copii, respectiv de 200 de lei pentru cea cu patru sau mai mulţi copii. În cazul familiei monoparentale cu un venit net mediu lunar pe membru de până la 370 de lei, cuantumul alocaţiei de susţinere este de 45 de lei pentru familia cu un copil, de 90 de lei pentru cea cu doi copii, de 135 de lei pentru cea cu trei copii, respectiv de 180 de lei pentru familia cu patru sau mai mulţi copii.

Actele necesare pentru acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei sunt următoarele:
– un dosar plic;
– buletinele de identitate ale membrilor cu vârsta de peste 14 ani, certificatele de naştere ale ambilor părinţi, inclusiv ale copiilor şi certificatul de căsătorie (toate în original şi copie);
– sentinţa judecătorească rămasă definitivă, hotărârea de încredinţare sau plasament familial, dispoziţia de instituire a tutelei, hotărârea judecătorească pentru persoanele care execută o pedeapsă mai mare de 30 de zile, hotărârea judecătorească prin care unul dintre soţi este declarat dispărut, după caz;
– adeverinţă de elev (din care să rezulte frecventarea şcolii şi, dacă are bursă, cuantumul şi felul acesteia, precum şi numărul absenţelor) – din trei în trei luni;
– actele doveditoare din care să rezulte veniturile familiei în luna precedentă, inclusiv taloane de pensie, de şomaj sau de plată în cazul pensiei de întreţinere.
La depunerea dosarului, este obligatorie prezentarea unui extras de cont, deschis la o bancă, unde va fi virată prestaţia socială, se arată într-un comunicat remis redacţiei.

Antoniu Mocanu